dimecres, 5 de març del 2014

El Guardiola de la muntanya, Scott Jurek

A paraules del Jaume, potser sóc mitòman.
El Sergi i jo, ben atents

Amb el Crack

Firma al llibre de la Bastús i el Vic, jo me'l vaig llegir en digital :-(

Scott i Dan

Ja sigui perquè tinc tendència a mitificar, perquè m'interessa el què diuen els bons o perquè sempre està bé escoltar a algú, no em perdo mai l'oportunitat d'anar a qualsevol xerrada d'aquest tipus.
Ahir Evasionrunning ens donava l'oportunitat d'estar durant més d'una hora i mitja amb l'Scott Jurek, a un dels esportistes que més m'ha influit, a algú peculiar, intel·ligent, cultivat i llunyà. Llunyà per on va néixer o on viu, Colorado, però proper en les seves paraules. Tret del minut de glòria del Kalenjiman, tant ell com el Dan, representant de Brooks des de fa 15 anys, van crear una xerrada col·loqui genial, utilitzant la Transgrancanària per comparar curses i corredors americans vs europeus, parlant de les Cascadia i les Progrid com a via per a filosofar sobre el running i com no compartint els seus coneixements en nutrició per decidir si mengem o no vaques ;-)
En fi, no cal que segueixi parlant, mai estaré a l'alçada del què es va dir ahir.
Ni mai estarè a l'alçada de l'anglès de l'Olivet, però si orgaitzes viatge per anar a córrer entre óssos a la Big Horn, m'apunto!!!

Això vaig escriure d'ell i el seu llibre fa un temps: Correr, comer, vivir
I el Kilian ens va donar l'oportunitat de conèixe'l una mica més en un parell de vídeos (sobretot en el segon on explica que no només va decidir córrer sinó com diu ell, convertir-se en un estudiós de l'esport: how can I learn to move better? How can I learn to eat better? How can I learn to be stonger?).

If you can walk, you can run It's important to pay attention on your body.

2 comentaris:

Dioni Tulipán ha dit...

Como te gusta estar entre los cracks Pau!!


Sí, el Xavi, el Puyol y el Messi del Trailrunning!!
(By the way, Valoraría mucho más una foto con él que no con Messi..).

Aparte de los consejos generales y dietéticos, ¿dijo algo de su intención de seguir corriendo carreras en Europa/EE.UU?

Pau ha dit...

Ya ves Dennis, por eso te echo de menos.
Sí habló, se ve que ha perdido el récord de las 24 horas corriendo y lo quiere recuperar. Y se plantea otros retos pero personales, rollo Kilian con lo de summits, aunque Kilian va para arriba y creo que a él le gusta más los retos transversales, o sea como diría el propio Kilian, more kms more fun.
Por cierto he seguido tus crónicas y alucino con tu nivel de exigencia, hacer una media en 1.27 ya es purria para ti ;-)

Les Curses més rendibles