divendres, 22 de juny del 2012

NEWTON sense CHI o CHI sense NEWTON no funciona

Ens estem tornant uns fantasmes... Jo el primer. Veig els pros caient de puntes i vull fer com ells, llegeixo el llibre correr Chi i vull provar de fer-ho, però compte, com tot amb treball es pot aconseguir, però no ens hem d'obsessionar. Els pros porten des dels 5 anys entrenant la tècnica, la seva musculatura s's'h adaptat a un running treballat moltes vegades sobre el tartan, utilitzant les puntes. Nosaltres, portem anys i anys, des de la infantesa, corrent d'una manera, a aquestes alçades (al menys a les meves) el cos ja està molt atrofiat i canviar-lo és difícil per no dir impossible.
Des de fa poc que ha sortit una marca, NEWTON, que reforça la part frontal de la sola per a amortiguar aquest impacte frontal dels bons corredors. Fins i tot en les versions més Pro, el taló està literalment 0 reforçat.
Sóc molt fan de NEWTON, he vist gent al meu voltant a qui els hi han solucionat problemes, molèsties vàries, però aquestes molèsties venien precisament de l'impacte amb el terra. Encara recordo una conversa amb el Víctor: "el pódologo me ha dicho que no corra de puntas que me irá bien para la rodilla", vaig pensar, no te fastidia, un que corre bé i l'intenten corregir. De seguida em van venir al cap les NEWTON i senyors, ja se n'ha comprat dues en 3 mesos. Els problemes han desaparegut.
Però en el meu cas no té cap sentit, una errada habitual, que vaig cometre, és pensar que les NEWTON fan que corris cap endavant, amb les puntes, i no és en absolut així, la relació no és bidireccional: si corres amb les puntes, no ho dubtis, utilitza NEWTON, però sinó, no pensis que les NEWTON faran les coses per tu.
Dit això, us animo a probar-les i també a llegir el llibre correr CHI, bona part del què explica són coses sabudes, però també té algun capítol molt interessant.
www.newtonrunning.com
Correr Chi

3 comentaris:

Bea ha dit...

A la foto, caure no caus amb la punta, però se't veuen unes cames ben maques...
Ànim, tot es qüestió d'anar provant.
Jo sóc de les que pensaria que si compro les Newton ja correrien amb la tècnica perfecta per mi.

Dioni Tulipán ha dit...

Pau, estudiaré el tema... aunque no sé si acaba siendo un gran negocio para los podólogos como el libro "Born to Run" con su Barefooting (XeviX es un primer ejemplo) y Vibram Fivefingers.

De todas formas, no es lo mismo correr con las puntas en un 5K o 10K que hacerlo durante 42 kms.

Felicidades por tu TRI, aun sin las mejores sensaciones!!

XeviX ha dit...

Aquest és un tema molt personal, i ja hi ha alguns casos de fracàs en l'intent de canviar la forma de córrer, però també tenim casos d'èxit.
Jo que vaig fer un experiment una mica perillós corrent amb un calçat minimalista i finalment algun dia descalç, crec que vaig cometre l'error de fer-ho massa poc progressivament. Això va ser ara fa un any, i encara pateixo molèsties a un peu, no m'ho he mirat i crec que és fascitis, però ves a saber.
La meva conclusió personal va ser que si es vol fer, s'ha de fer un procés molt lent -potser massa-, i els que com jo som corredores pesats potser ens arrisquem a algun tipus de lesió fent aquests canvis.

http://podologotinko.wordpress.com/2010/05/12/vibram-five-fingers-se-investiga-su-efecto-negativo/

Les Curses més rendibles