dilluns, 17 de febrer del 2014

Recorregut Marató Ultra Pirineu 2014

Afrontar l’Ultra per primera vegada suposa un nombre important d’abandonaments, tenir l'oportunitat de fer un tast amb la Marató evitarà els “ensurts” de molts dels que abandonen o pateixen més del compte. Però que la paraula tast no us porti a engany, la Marartó será dura, molt dura, igual que la germana gran, comença amb la pujada de Bagà a Niu de l’Àliga, de 800 a quasi 2.600metres.
La pujada supera el mateix desnivell que a la ultra, tot i que amb més kms, de quasi 14 passa a 20, els primers 9 són similars (sinó iguals) i és a partir d'aleshores que, passat Rebost on, si en el circuit original es creua una pista, en aquest s'agafa a mà esquerra, convertint una pujada més vertical i per corriol en una més progressiva i per pista, camí de Coll de Pal. Si és tal com està marcat actualment el tram aquest serà llarg, i anirà convinant la sorra amb trams d'asfalt per encarar, de cop, la pujada cap a Niu de l'Àliga per la vesant de la Molina. Tram de nou més salvatge, o dit d'una altra manera: recuperant corriols, camp a través i verticals pròpies d'una cursa de muntanya.
Penso que aquest canvi farà la pujada més progressiva, tot i que evidentment, més llarga.
Arribats a Niu la Marató deixa el recorregut de l’ultra per baixar recta per les pistes d'esquí de La Masella, camí de Coma Oriola, serà una baixada molt vertical, on, malgrat el pendent, recomano intentar córrer i no frenar en excés per evitar sobrecarregar els quadríceps. De Coma Oriola es va a buscar el cementiri d’Urús, és una part espectacular, passant per una tartera maquíssima. S’arribarà al punt més baix de la Marató, una baixada llarga, molt llarga. Per tirar de nou cap amunt camí de Serrat de les Esposes (aquest estiu estudiaré aquesta zona ja que si bé he passat mil vegades, just el camí que marquen no l’he fet). Serà una pujada important, però res a veure amb la primera. El final, serà la baixada cap a Bellver estrenada el 2013. Com passa en l’ultra una primera part més dura que la segona.

No he volgut enganyar a ningú, us trobareu Marató dura però maca com ninguna a Catalunya. Us la recomano molt.
Tota la info a www.ultrapirineu.com
I aquí el recorregut de l'Ultra