dimecres, 14 de desembre del 2011

Si es soluciona amb aspirines no serà greu…

Fa un parell de setmanes m’agafaven unes punxades al tòrax, el primer que vaig pensar és que era normal ja que estic super catxes, però com que no passaven i de fet no ho estic tant, vaig anar al metge. Electrocardiograma, quatre preguntes i de seguida em diuen que tinc una pericarditis, aspirina cada 6 hores i repòs. Vaig millorar, a ningú li fa gràcia la paraula cardio relacionada amb una malaltia, però bé, és el que hi havia.

Ahir però, van tornar les punxades i aquí ja em vaig preocupar, de nou a urgències, i ara ja em van derivar al Sant Pau. Tota la tarda d’espera i fins a tres proves diferents van ratificar el diagnòstic, pericarditis, però va canviar la prescripció: 8 aspirines diàries les dues primeres setmanes i 6 les dues següents. A més, repòs total. Ara estic més cagat, és un tema que si no es complica no passa res, però és delicat, i això és bo, perquè us puc assegurar que faré el repòs sí o sí.

De totes maneres us explico què és perquè si busqueu a google, com vaig dir, em queden quatre dies de vida. Es tracta d’una inflamació de la membrana externa del cor, provocada per una infecció viral. Si no es cuida pot afectar al cor. En el meu cas i després de l’analítica el cor està bé, tot just petites lesions musculars fruit de la pròpia inflamació de la membrana. El que em consola és que no és un tema genètic, vull dir que no tinc cap problema de naixement i que per tant quan em curi podré seguir fent esport tal qual ho feia abans.

Dos detalls finals, no m’agrada estar malament i menys explicar-ho així que ho he anat dient en comptegotes, però les notícies volen i molts ja m’heu donat ànims i m’heu preguntat què passava. Ho agraeixo molt i per això he fet aquesta entrada.

L’altra és que he de dir que, una vegada més, estic encantat amb el servei sanitari d’aquest país (el meu no el dels altres), evidentment vaig haver d’esperar (no crec que més que a la privada), però el nivell d’atenció i professionalitat va estar molt bé. I això també ho dic perquè encara no entenc perquè no existeix el copagament, considero lògic que jo pagués part de les proves i les visites que em van fer.

I aquí les noves NOOSA tri 7, jo de moment no opino, les de noia crec que estan molt aconseguides, les de noi encara no ho sé, però la visió nocturna és espectacular. Serà aquest l’any...





10 comentaris:

Unknown ha dit...

Ànims màquina!!! Segur que et recuperes i ens fots canya!!!

Curs Actic 2 ha dit...

Ostia Pau, leído asi suena un poco chungo, pero espero que con el reposo y la medicación todo vuelva a su sitio y te recuperes bien. Vaya mala racha llevamos...Animo!

P.D. La Noosa me gustan.

roger ha dit...

vinga Pau amb calma i aspirines tot s'arregla. Cuidat i anims que aquest any hi ha molts reptes que cumplir.

Ferran ha dit...

Doncs a portar-se més que bé i fes un cas total al metges!!

Ara bé, la meua absoluta discrepància amb el copagament. És obvi que estem "on war" i el sistema de benestar europeu és l'objectiu a batre (és més, si l'objectiu de CiU fos un altre no haguéssin anomenat a 2 pájaros com Boí i Sancho, de trist record per les TTEE). Hi han múltiples partides on retallar abans que a la sanitat i és perillòs caure en les trampes del llenguatge...si no, s'acaba com alguns companys de feina, professors, que fins i tot justifiquen les retallades de sou per tal "d'arrimar el hombro"...i si no, imagina't que fossis de classe mitjana als EEUU i haguéssis d'anar al metge...

Ja m'he quedat una miqueta més a gust...i cuida't moooooooooooolt!!

piernas ha dit...

PAUUUUUUUUUUU!!!! Arribaaaa! Animo, que en un mes estas ya fundiendo las zapatillas!!!

Pau ha dit...

Víctor, no sé quan em recuperaré, però quan ho faci, ves mirant enrera perquè sí, intentaré fotra't canya, jiji
Rubén, yo creo que lo nuestro son excusas para no salir a entrenar con la rasca que hace ;-)
Gràcies Roger, no pateixis que pels reptes Dragons hi seré.
Piernas, gracias, ya ves intento seguir tus passos y mira como acabo.

I Ferran crec que coincidim tant en esport com divergim en aquest tema, si volem una sanitat de qualitat ja no depen de retallades o no, sinó de bona gestió i sostenibilitat, i la meva opinió és que la gratuïtat no té cap sentit ni en aquest ni en cap bé públic. No paguem part del cost de la Universitat, o de la guarderia, o del bus, doncs també de la Sanitat. Però això seria només un argument econòmic i jo em referia a una percepció i és que trobo il·lògic que un servei com el que em van donar no tingui un cost directe per a mi. Prefereixo que la sanitat estigui parcialment mantinguda per qui la utilitza per dues raons, perquè no veig que tothom hagi de cobrir la totalitat del què jo rebo i dues perquè així evitaríem el malvaratament evident de l'ús de la sanitat pública. I em queden moltes coses per argumentar, però sincerament penso que aquí no cal entrar en política. Estem a anys llum dels EEUU no trobo lògica la comparació. En tot cas i malgrat aquestes discrepàncies moltes gràcies i una abraçada jiji!!!

XeviX ha dit...

Espero que et milloris aviat i que en unes setmanes es quedi en una anècdota.

Ja que heu obert debat mi afegiré, si se'm permet ;-D. La meva opinió és que si tenim la seguretat social que tenim no és per art de màgia sinó, que tots els contribuents ja contribuïm prou econòmicament amb les nostres nòmines per tenir un servei que ens asseguri la nostra salut. Recordo el cèntim del carburant per sanar l'economia de la SS catalana, que per cert encara no l'han tret.

Cada dia surten més casos de corrupció i això prova com són aquesta "gent" que disfruten del poder: el cas del Palau, el cas Gürtel, etc, etc, etc. Per mi s'haurien de tallar caps de més amunt, en comptes de fer pagar la mala gestió de tot al ciutadà.

Per altra banda, nosaltres ens podem permetre aquest copagament, però i tota la gent que viu amb problemes de pobresa extrema? no tenen dret a conservar una bona salut i en ocasions la vida?

I per acabar, podria exposar aquí alguns casos directes que he/hem patit no fa massa, d'incompetència, passotisme, i manca de pressupost per fer algunes proves (per ordre del protocol, en nom de la crisi), i hem hagut d'acabar amb vàries visites a 80€ a la privada per poder fer un diagnòstic tampoc tant complicat, o una simple ecografia al mateix preu. Si, segurament els que ens ho podem permetre acabarem tots a la mútua, però en definitiva no és això el que volen i el que ens estan muntant?

Perdona pel rotllo, però darrerament rebem massa atacs directes i un no pot acabar sempre callant.

Per damunt de tot salut i que et recuperis Pau.

Pau ha dit...

Jaja Xevi, jo aquí morint-me i s'obra un debat de política. En aquest cas crec que és difícil que les dues postures es posin d'acord, no hi veig terme mig, els que ho veuen d'un costat no ho saben veure de l'altra. Si la Bea paga una mútua i jo no, no et sembla lògic que jo pagui part del servei públic que ella parcialment està pagant però no gaudeix?
La meva teoria va precisament per acabar amb casos com el què parles, si els que podem paguem part del cost, la sanitat segur que podrà mantenir-se o millorar.
Jo sóc de la teoria que tothom, fins i tot els més pobres podrien pagar un euro per visita i per mi l'ideal seria un copagament progressiu (des d'un euro fins el què calgui). Posar preu a les coses, encara que sigui mínim, ajuda a què es valorin.
I una altra cosa, tan o més important és acabar amb la corrupció, però penso que això és un altre tema.
Joder, que jo només deia que trobaria bé pagar part del servei que vaig rebre, tan greu és això?

piernas ha dit...

Hay Pau te veo en las listas de CIU, en las próximas elecciones jejejejejejejeje

josep-maria ha dit...

Ei Pau, avui he surfejat (la feina em té una mica liat----- Ferran saps bé de què parlo!!!) i m'he trobat amb un munt de noves!!!!!

Abans que res a millorar-se...., escoltant el metges, tenint en compte les teves sensacions i fent cas dels que t'envolten!!!!

I com no....una abraçada des de la plana!!!! que per aconseguir els objectius de la temporada cal passar per un brancons amb bona companyia....

Les Curses més rendibles