divendres, 21 de gener del 2011

Desconfiant de Michelin…

Deixeu-me un kit-kat entre tant esport (“tant” per dir alguna cosa, perquè últimament…). El cas és que en el darrer més hem visitat dos restaurants amb dues històries diferents.
El primer d’ells va ser gràcies a una escapada a Girona just abans de cap d’any, rebuscant per internet vaig trobar el
Restaurant Albereda i dues coses em van cridar de seguida l’atenció: un web molt treballat i un menú degustació perfecte al nostre paladar (és a dir, que ens agradava tot). Ja a taula, no ens va defraudava res, es tracta d’una cuina amb tocs de modernitat però sense riscos, mantenint l’essència de la cuina catalana i cuidant molt la matèria prima i presentació. El local és rústic i elegant amb arcs de volta catalana i només un detall va fer que la Bea i jo divergíssim: a ella no li agradaven les cadires, per mi quadraven perfectament amb la resta de local.
Acabat l’àpat vam tenir oportunitat de parlar amb la cap del restaurant i entre altres coses relacionades amb la cuina i la restauració, ens va explicar que any rere any des de fa més de quinze, venien els crítics de Michelin, però no hi havia manera de passar de la menció. Sembla que especialment la decoració no els acabava de fer el pes.
Contràriament a l’Albereda, el
Moments de l’Hotel Mandarin Oriental sembla fet i pensat per aconseguir aquesta estrella que li han atorgat en menys d’un any d’experiència. Però ja des del principi m’ha cridat l’atenció la falta d’un web propi i el menú degustació llegit per internet: car i sota el meu gust (tot i que això és subjectiu) sense oferir els millors plats de la carta. Començàvem malament. El local evidentment és espectacular, modern i atractiu i oferint la visió de la cuina als comensals. El personal molt nombrós i com sempre correcte, tot i que la carta de vins no ens va arribar fins a reclamar-la i vam haver d’acabar d’escollir mentre ja ens portaven els aperitius. La cuina oberta és fantàstic per algú com a mi a qui apassionen aquests rituals, però s’ha d’anar en compte i escenificar bé l’obra. No em va semblar que el seu Chef ho fes, no entraré en detalls, però la meva impressió, potser equivocada, és que el Raül Balam està allí per posar-hi el nom (el de la seva mare, perquè el seu tampoc diu res), i que més aviat el què ha d’aconseguir és no fer nosa.
Encara tenia l’esperança que el menjar salvés tot allò i he de dir que en bona mesura vaig encertar, si hi voleu anar, les espadenyes i els peus de porc són una bona elecció, però vaig provar plats que fins i tot podria catalogar de mediocres. I és que amb la matèria prima no es pot estalviar, per molt frescos que siguin els pèsols i molt de la casa que sigui la botifarra, no pot valer 40 euros el plat, els raviolis tofonats podrien tenir una mica d’aroma (ja no dic de gust) a tòfona, per no dir el brou que l’acompanyava que no tenia gust a res. Els segons: una mandonguilla estèticament mal presentada acompanyada de tres pures (dits parmentiers que queda millor), i les dues carns que vaig provar estaven prou bones però fredes.
Aquesta crítica tant negativa no és al restaurant, és car però tampoc és una experiència tant negativa com descric (els postres i especialment els formatges estaven molt bé), sinó que és una crítica fruit de l’indignació cap a uns crítics que tant renom tenen i que per a mi havien estat referència però que ara que tinc més criteri començo a divergir. És més, ara em ve de gust anar a l’Hispània, a qui aquest any després de molts, han decidit treure’ls l’Estrella els de Michelin.Sé que després d’això no m’agafaran, però aprofito per demanar que si els responsables de la Guia em volen donar feina, m’encantaria treballar provant restaurants i donant l’opinió, ha de ser una feina magnífica no?

8 comentaris:

HOTEL LLEGENDES DE GIRONA CATEDRAL**** ha dit...

Hola Pau, El dia que et facis el crític de Michelin demana que t'enviïn a visitar a nosaltres (www.llegendeshotel.com). Esperem no defraudar-te (estem recomanats) :). Mientrestant el dia que corres per Girona vine a fer un cafè (estàs convidat :)).
Alla Maksímova

David ha dit...

Si et criden avisa'ls que jo també hi estic interessat! I ho faria molt econòmic...vaja...que si em paguen el sopar vaig gratis!

En quant al teu article estic d'acord que cal confiar més en el criteri pròpi i que les guies son el que son. Llistats de terceres persones que evaluen segons la seva opinió i on nosaltres hi podem discrepar.

Pau ha dit...

Hotel, I tant, de fet vam estar temptats de dormir al vostre hotel, així que la pròxima vegada ens veiem!
David, hem fet unes breus investigacions sobre el què carregàven en el vi i no ho vull fer públic per si estem equivocats. Si fos tal com pensem, seria insultant!

Ricard Sampere ha dit...

Bona nit...saltant de blog en blog he arribat aquí i per coincidència d'opinió, ha volgut deixar la meva... D'acord amb la vostra opinió de la Guia Michelin aquí a Catalunya. Exemples com el Moments, demostren que funciona més per tràfec d'influències que per altres motius.
També el temps m'ha ensenyat a malfiar dels crítics locals... Em fio d'ells quan presenten alguna cosa petita, a l'estil dels bistronòmics, ara tan de moda... Però quan presenten coses amb "famosos" al darrera... ja no són imparcials... El darrer exemple és Cornelia en que legeixes i vas allà li·lusionat... i quan entres dius... "ostres... ja m'han tornat a donar gat per llebre". salut!. Ricard.

Bea ha dit...

Sí, sí, haig de dir que em va fer gràcia provar-ho, però com diu el Ricard, és gat per llebre! No arriba a la seva mare ni a la sola de la sabata... Perdoneu, però algú ho havia de dir!!!

Pau ha dit...

Ricard, gràcies per comentar, no coneixia el concepte bistronòmic, però veient del què es tracta, està clar que no és el cas del Moments.
Bea, no hi arriba en quant a qualitat, en quan a preu quasi ho aconsegueix. Menú degustació Moments: 1 estrella i reagalada = 125 euros.
Sant Pau: 3 estrelles merescudes: 146 euros.
Per 20 euros no cal ni pensar-s'ho.

Plani ha dit...

cambiando de tema...

tomo nota en lo del arnes de tiro, haber si encuentro algo y me apunto a alguna carrera.

nos vemos en algun tri... haber si te animas a calafell!!!

muchas grácias por la informacion!

Pau ha dit...

Hice Calafell el año pasado, este toda´vía tengo el calendario, pero nos vamos siguiendo...

Les Curses més rendibles