dijous, 6 d’octubre del 2011

Nova temporada, nova filosofia


Més enllà dels canvis estètics del bloc, aquest any el què hi haurà és un canvi de filosofia en la manera de veure l’esport. No me n’he amagat, de seguida em canso de les coses: quan era petit esquiava, i me’n vaig cansar, va aparèixer l’snow i ho vaig provar, però al cap d’un temps ja no m’aportava res, i aleshores els esquís van començar a ser carving i vaig recuperar els “palillos”, ara ja ni una cosa ni l’altre (hauria de fer esquí de muntanya, però sóc un cagat, i tampoc tinc temps suficient).
Amb l’esport em passa una mica el mateix, per sort, però, acumulo i no substitueixo. Vaig començar cap el 2006 corrent: 10mil, Mitja Marató i Marató. Assolit aquest primer repte em vaig passar al triatló: sprint, olímpic, Half i Ironman. I ara què? Doncs cap a la muntanya s’ha dit.
Acumulo, per tant seguiré corrent i no deixaré el triatló però els meus reptes es basaran en el trail running. El que més m’agrada és que amb aquests nous objectius he recuperat la il•lusió que havia perdut, i que és clau per dedicar-li tantes hores a un hobby.
Paral•lelament, i això ha de ser l’edat, tant real com esportiva, la meva filosofia ha anat evolucionant de flipat a amant de l’esport. Tot i que em passo el dia picant a la gent, fent-me el xulo o dient que sóc el millor, la realitat és que cada vegada sóc més amant de divertir-me entrenant i no competint, cada vegada tinc menys “necessitat” de demostrar res, ni a mi ni a ningú. Sembla evident, però no ho és. Tres frases han presidit el meu bloc, frases que en algun moment he escrit i he pensat que explicaven molt bé el què sentia en cada moment, i en elles es pot veure aquesta evolució, he passat de buscar els límits a qualsevol preu a gaudir del camí.
"Si els objectius estan més enllà dels límits, el plaer d'arribar-hi és infinit, però el sol fet de buscar-los és suficient". 2009
La dificultat no està en la duresa de la prova sinó en la capacitat d’entrenament”.2010
Una cosa és que jo decideixi fins on vull patir i l'altre és que el patiment decideixi fins on puc arribar”. 2011
Com veieu estic canviant l’estètica del bloc, m’agradava negre, però era més difícil de llegir, especialment des del mòbil, així que torno al blanc. També estic pensant en una nova capçalera, i com no podia ser d’una altra manera, la Bea seguirà sent la convidada ja que li dóna un bon contrapunt al bloc.



Recull de portades antigues.

10 comentaris:

david ha dit...

Doncs benvingut a la muntanya nanu, prepara't per gaudir...
A mi també m'agrada anar provant coses però al final la cabra siempre tira al monte... i el burro també.
Tens pendent el canicross, però, je je je.
Fina aviat

david ha dit...

Per cert, si t'interessa, el Diumenge dia 23 tens la marató del Puigsacalm... una passada

Curs Actic 2 ha dit...

Comparto tu cambio de filosofia Pau. Yo también me he dado cuenta que disfruto más entrenando, es más, no entreno para competir sinó que compito para tener una excusa por la cual salir a entrenar día tras día.
Por cierto, en nada también habrá cambios en la cabecera de mi blog, jeje!
Cuidate crack y mucha suerte en tus nuevos objetivos!

Pau ha dit...

David, Se'm va morir el gos, per això no he seguit amb el Canicross. En quant a la marató, estic pendent del calendari, de totes maneres estic de descans competitiu jiji
Ruben, 100% de acuerdo con lo de "no entreno para competir sinó que compito para tener una excusa por la cual salir a entrenar día tras día" a ver esa nueva caberzera.

XeviX ha dit...

Ja està bé anar provant i variant una mica, almenys pel que fa a aficions, i si es tracta d'esport, collonut!
A mi també em crida l'atenció el "Trail running", però deixant de banda alguna sortida al Matagalls, poc més he fet, i potser seria hora de començar a preparar Alpens 2012...

Salut i kms!

Anònim ha dit...

Si començes a fer això jua m'agrada mes! per cert esqui de montanya jo en faré aquest anys.. ja t'avisaré.

Per cert si vols un tipus de foto per la nova capçalera nomès m'ho has de demanar i la faig ;)

Alexandre

Ana ha dit...

Lo mejor es que disfrutes del día a día hagas lo que hagas y te propongas lo que te propongas! El que te canses es normal cuando alcanzas los objetivos que te has propuesto. A por todas! :)

Sedentaris.cat ha dit...

Seràs més prim i més ràpid però en el fons ets com jo :-) ... jajaja

Aquesta evolució és una mica "natural" i coincideixo amb la teva filosofia. Es important fer i gaudir amb el que es fa.

Vigila no et tornis sedentari :-)

Ferran de Sedentaris.cat

Pau ha dit...

Gràcies gent, està clar que ens veurem per la muntanya!
Àlex gràcies per l'oferta.

XTB-XAVI ha dit...

...i sobretot després de la meva retirada de CdV 2011...la muntanya em tira molt més...i espero i desitjo fer molts kms amb tu pels pics i muntanyes de Catalunya!!

Això, es diu, evolucionar...i viure!!

Una abraçada...i ¨carpe diem¨!!


Xavi,

Les Curses més rendibles