dilluns, 3 d’agost del 2009

Travessia de Sitges

Sempre m’agraden els nous reptes, i tot i que amb l’entrenament que porto, fer 2.250 metres nedant ja no és ninguna proesa, com diria la cançó de Manel “ens ha costat tant arribar fins aquí!”. I és que realment fa uns anys hagués estat un suïcidi i no fa tant, el risc de quedar l’últim en una competició com aquesta no era falsa modèstia.Però ara ja vaig tranquil, és una distància amb la qual em sento còmode i m’ho passo bé, especialment en mar obert. Un cop aparcats, arribem al passeig de Sitges just al mig, a la dreta l’hotel Terramar, a l’esquerra l’església, entre un edifici i l’altre, el nostre recorregut: una bona tirada a la qual s’hi ha d’afegir les fortes onades. No em desanima, penso que com més dificultats trobi en els test pre-Ironman millor. Números pintats a l’esquena i cap a la sortida.
Al Raül li neguiteja la distància, però estic segur que no serà cap problema per ell, com no ho serà pel Xavi, que ens espera amb la Luchy just abans de partir. En pocs minuts comença la festa i cap a l’església, la Bea, la Luchy, el Carles i l’Albert a peu, el Xavi, el Raül i jo per l’aigua. Com era d’esperar, el recorregut perpendicular a la platja fins a la primera bolla és caòtic, especialment degut a les onades de prop de 2metros, però de seguida ens posem paral·lel a la costa i a rodar.
A vegades a la dreta, a vegades a l’esquerra, sobre la onada o sota, primer més acompanyat i després més sol, gaudeixo molt nedant i de seguida, després de ser avançat per alguns estabilitzo la posició. A la meitat del recorregut ja veig l’església i m’oblido de les bolles grogues que teníem com a referència, és aleshores quan progressivament intento anar millorant el ritme, més a través de brassades més efectives que ràpides i d’aquesta manera fins i tot em dóna la sensació de passar gent i arribar molt content a la darrera platja de Sitges.
Temps final 45.55. En el xip em marca 46.22 ja que vaig haver de fer cua per passar-hi, la veritat és que no entenc gaire, comprovaven a través dels números pintats la classificació i es va crear una cua de collons abans de l’alfombreta, només que ho fessin un parell de metres després ja hagués quedat ben registrat. En 42 i mig havia arribat el Raül i un parell de minuts després meu, el Xavi, fent els tres un gran paper i personalment rodant quasi sobre el minut els 50 metres, i ara sense neoprè.
Quina ràbia fa que el més avi sigui el més catxes i el que té més cabells
Per estirar una mica les cames i abans de fer platgeta i un gran arròs negre, uns 5 o 6km de running a bon ritme amb el trio maravillas i la Bea i que em serveixen per corroborar amb el Garmin que la distància feta nedant està ben mesurada.
En fi, molt content perquè entrenar en piscina em fa molta mandra i aquesta és una gran manera de fer natació i un previ per la travessa de l’Ampolla. Ens veiem allí d’aquí a dues setmanes?
Potser la primera foto del PUTRICLUB?
Totes les fotos

Les dades:
De 266 participants
CORTADAS GUASCH Pau
Posició: 176
Primer classificat: 31:26
Temps total: 46:22:00
Ritme dels 500m: 10:17

2 comentaris:

Bea ha dit...

Jo no vaig nedar, però m'ho vaig passar molt bé. Vaig flipar amb el temps dels tres nedadors: sou uns cracks!!! A veure si alguna vegada ho intento, encara que sigui amb manguitos.

Mariona ha dit...

Pau, has fet un temps boníssim, felicitats!!

L'any passat vaig participar a la Travessa de l'Ampolla va ser molt xula tot i que fotia una mala mar també de nassos jajjaja

Les Curses més rendibles