dissabte, 2 de juliol del 2011

2ª Marató de la Costa Daurada


L’any passat vaig participar en la primera edició d’aquesta marató i no només això sinó que juntament amb el meu cosí, el Marcel, vam ser dels 15 primers inscrits. La jugada em va sortir bé, el meu objectiu era clar: aconseguir una bona marca en marató, a la vegada que acompanyava al Marcel en el seu debut en la distància. Les dues coses van sortir bé, ell començava baixant de les 3.30 i jo aconseguia una marca coherent amb els meus ritmes de 10km i de 21.
Per l’edició 2011 us la recomano, el novembre és un mes ideal per a competir, tant per temperatura com per la possibilitat d’entrenament els mesos abans. Si ara ens estem trobant que la calor ens està deixant tocats, al novembre el cos ja està acostumat a les altes temperatures i per tant a mida que es va refredant el clima cada vegada ens sentim millor. Un altre factor és que normalment un parell de setmanes abans hi ha la Marató del Mediterrani (amb mitja i cursa de 10km) i és ideal per a fer la tirada llarga prèvia.
Finalment cal destacar que el recorregut és totalment pla, cal tenir coco per aguantar les llargues rectes, però si es fa, els ritme són boníssims, per tant una bona ocasió per buscar baixar marca. Després descansar novembre i desembre per començar de nou la temporada buscant, perquè no, la ineludible Marató de Barcelona.
En definitiva, us recomano que feu una bona base durant les vacances. Córrer no entén de planificacions, sigueu on sigueu, encara que sigui a Thailandia, sortir a rodar una mica sempre es pot i és molt gratificant. Realitzar durant el setembre i octubre la càrrega d’entrenaments i acabar amb les dues setmanes de recuperació prèvies a la Marató el novembre. Un pla fantàstic i tot plegat per només 35 euros!



Penjo aquesta foto perquè coincideix que els dos millors que conec i que tinc l'orgull de considerar com a amics hi van participar fent top10! Un petit homenatge.

4 comentaris:

Ferran ha dit...

Gràcies Pau, la veritat és que va estar més que bé l'any passat. Ahir, que vam guanyar amb el RW un Ekiden duríssim, el Juanan em va dir que ja hi han 200 inscrits per a la marató.
Tot i que l'Ana i jo, enguany, estarem a la Behòvia...

Anònim ha dit...

jajaja yo hice top ten pq había 10 chicas! gracias por sacarme la sonrisa del día! Ese día, tal y como dice Ferran estaremos en la Behovia. Mi próxima maratón (creo) que será la de bcn del 2012. A ver si coincidimos!

(ana)

Dioni Tulipán ha dit...

Cuénta conmigo Pau !!

Espero entrenar fuerte para poderte acompañar al menos unos kilómetros. (Si bien el año pasado ibas tan concentrado que ni te habrías dado cuenta :-).

Però, eh.. jo només vaig pagar 25 euros !! Aquest any sí.

Corroboro que es una buena maratón para ir a piñon fijo y hacer buena marca. No verás ni la sagrada familia, ni las ramblas, pero noviembre es un buen mes para correr una maratón, y seguro que este año Juanan aun traerá a más corredores.

Joel ha dit...

Jo també vaig córrer l'any passat i per córrer està genial, el que passa que els populars de la pila com jo ens avorrim una mica si no veiem algun edifici xulo... tot i que, ara que hi penso, el mar estava maco, maco...
Aquest any vaig a córrer la marató nocturna de Bilbao, que em fa gràcia... així que caldrà esperar a la MCD3...

Les Curses més rendibles