dimarts, 7 de febrer del 2012

Periostitis

Doncs vaig encertar de ple, quan avui li anava explicant a la Montse (la fisio) els símptomes, ella ja feia cara de periostitis. Una mica de palpació, algun crit ofegat i per sort he parat a temps. Segons m’ha explicat, el problema principal és que en calent no fa mal, o no tant, o sigui que hi ha corredors que van forçant la màquina i la lesió va creixent i creixent fins a arribar del turmell al genoll. Això explica perquè vaig poder córrer 20 minuts a saco tot i haver notat molèsties en l’escalfament i també em fa veure que vaig estar intel·ligent en parar ahir.

El fet de tenir-la tan localitzada fa que avui l’haguem pogut tractar a fons, COMPEX, ultrasons (crec) gel i massatges. Com si d’una negociació es tractés, m’ha permès seguir aspirant tant a la Mitja com a la Marató, així que estic content. De moment, una nova sessió divendres, molt gel i possibilitat de treballar musculatura com fer natació. A partir de demà a lluitar per no perdre la forma que estava trobant.

El gel, company de batalles dels pròxims dies!

No explicaré què és, passo de fer de metge, en tot cas es tracta d’una lesió força comú i que provoca un dolor intens, especialment en la palpació, com si directament l’os estigués danyat. I pel que fa a les causes doncs tinc una X en totes.

- Forçar recuperació.

- Calçat inadequat.

- Entrenament amb desnivell.

- Canvi en la manera de córrer, maleït Chi (jijiji és broma, però ho he d’anar aplicant mica en mica)

Com era allò? A sí, pacièèèèència!

10 comentaris:

david ha dit...

nanu, has trepitjat merda...
et falta pasar per la cintilla iliotibial, la fascitis plantar, el síndrome del piramidal, una bona pubàlgia...
Va, es broma. Ànims.

David ha dit...

Em podries dir com t'ha posat els electrodes del Compex per tractar la periostitis?
Gracies!

XTB-XAVI ha dit...

Pau repos i gel!!

Cuidat crack!! Els Dragons estem 100% amb tu i la teva recuperació!!!

Xavi.

Dioni Tulipán ha dit...

Paciència Pau i ànims !!!

(Tengo muchas dudas de tu paciencia, pues si ya piensas en la Mitja y la Marató de BCN...temo que no irás con el cuidado suficiente. Pero, se entiende, eh)

En mi joventud tenía 'casi siempre' periostitis (sin saber el nombre) y la verdad es que estos últimos dos años no lo he tenido, probablemente por dos motivos:

1. Zapatos muy acolchados (NIKE ZOOM VOMEROS) y 2. ningún entreno por asfalto. Todos por pistas de tierra al lado del río.

Que recuperes rápido Pau, pero sin autopresionarte !!

Dioni Tulipán ha dit...

.

Pau ha dit...

David, no facis conya, que jo també ho he pensat, jjijiji Per cert, no ho sé ben bé, m'ha posat els dos electrodes amb unes fundes i tapat amb una mena de gasses en el lloc, i després ha posat una targeta al COMPEX amb el programa. Si vols que li demani alguna cosa diga-m'ho, que a aquest ritme veuré més a la Fisio que a la meva mare.
Gràcies Xavi.
Dennis, estoy teniendo paciencia te lo puedo asegurar, entre una cosa y otra llevo desde noviembre, pero no puedo más!!!
Los zapatos pueden ser una causa, estoy casi seguro de ello.

piernas ha dit...

Cortate la piernaaa!!! jajajaja no es coña... Si son los zapatos a cambiarlos. Seguro que también será un poco de intentar recuperar rápido todo el tiempo de las aspirinas.
Como llevas el objetivo UTMB?

Àngel B. ha dit...

Ànims Pau... jo també vaig venir de la Behobia amb molèsties (periostitis) i vaig continuant entrenant /competint amb més o menys molèsties (cremetes, molt de gel, estiraments...) fins al Cursa del Nassos (per cert, no et vaig donar les gràcies per saludar a la sortida!) que vaig començar coix i vaig acabar pitjor!... total: de la periostio vaig passar directament a la fractura de tíbia per estrès... grrrrrr!!!
Ara estic 2 mesos sense impacte i espero al març començar a rodar again! Al fisio em fan Compex (programa TENS), alguns exercicis isomètrics i magnetoteràpia per a consolidar la fractura... i puc fer bici estàtica sense posar molta resistència i natació!
Ja comentaràs a veure si del Compex et fan algun tractament diferent al típic TENS i ho podem "copiar" per a casa! ;-)
Bé... que mmolt ànims, paciència (si, encara més! grrrr) i una ràpida i eficaç recuperació, crack! ;-)

Pau ha dit...

Àngel, la conclusió és que o em cuido o em trenco la espinilla, puta mare!! jijiji Bé a recuperar-nos els dos!
A tu i al David, vaig demanar sobre el programa i es veu que fa servir un aparell que ja no fan, que té uns 20 anys, o sigui que no us pot serviur gaire, com a detall dir que els electrodes (?) me'ls posa des del punt de dolor cap avall.
Gràcies

Ferran ha dit...

Vaja NB més xules company!

Les Curses més rendibles