diumenge, 23 de novembre del 2008

Calendari fins el Maig

Hola,

Doncs mira què bé... quan teniem el calendari una mica pensat, resulta que ens canvien dates! I pel que ha comentat en Pau, no són canvis d'una setmana a una altra, sino que parlem de mesos sencers! Efectivament, em refereixo a la B de Banyoles. Què hi farem! Igualment crec aquesta temporada ens ho passarem prou bé!

Com que hi ha hagut aquests canvis i haurem de refer el calendari, comento només com aniran els entrenaments fins el mes de maig, que és quan tinc la primera cita important.

La cita és al Marroc, per pedalar una mica. Ja porto dos anys anant-hi, i crec que estic una mica enganxat. En fi, seran uns 500 km en 5 dies, i diuen que aquest any ens regalaran amb més etapes de muntanya i, per fi, una etapa d'orientació DE VERITAT. Han planificat uns 90 km sense cap senyalització de la organització, la qual cosa m'alegra, perquè crec que se'm dóna millor la orientació a la natura que la bici! Serà ben divertit!

Pel que fa a l'entrenament, quan vaig saber la data de la Ironman de Barcelona (octubre 2009), i considerant un mínim de 6 mesos de preparació pel Marroc, vaig pensar que no aguantaria una temporada canyera de 11 mesos. Efectivament, no crec que ho aguanti, així que fins el maig faré només bici de baixa intensitat i força volum. No sortiran uns números espectaculars, però espero fer 3000 km abans d'anar-hi, complementat amb una mica de natació i córrer (però només com a "distracció", no per treure rendiment), i el ja clàssic entrenament amb l'Equip de Muntanya i Fondistes de Can Caralleu.

La rampa d'entranemnt consistieix en 2 mesos amb 100 km de bici a la setmana, dos mesos més amb 120 km a la setmana, i els darrers dos mesos amb 160 km a la setmana. Si més no, les últimes dues setmanes seran més suaus amb 120 km i potser 0 km respectivament. La natació, el córrer i Can Caralleu s'intercalen entremig sense gaire variació en els 6 mesos. No planifico gaire cada sessió d'entrenament perquè, com he dit, no em vull agobiar tan aviat. Simplement vull anar rodant suau i fent km. Quan em posi amb l'entrenament de triatló ja m'hi posaré més en serio, però per ara vaig en plan patxanga.

A sota hi ha el calendari amb el planning fins el maig. En blau fosc a l'esquerra hi ha marcades les setmanes que estic de guàrdia a la fàbrica, i per tant he de fer la vertical pont amb doble piruleta per rodar, però més o menys va sortint. Ja assumeixo que quan estic de guàrdia igual no arribo al volum planificat, per això quan a la feina surt el calendari de guàrdies per tot l'any, planifico l'entrenament de triatló posant els microcicles de descans d'acord amb la setmana que pringo.



I per acabar, la foto del tancament: Cim del Balandrau (2584m) a mitjans de l'Octubre de l'any passat. Es una sortida de cap de setmana molt recomanable, sortint de Daió (sobre de Queralbs) enganxem a la meitat el (concorregut!) camí paral·lel al cremallera fins a Núria, on agafem el Camí dels Enginyers cap a l'est per arribar al Refu Coma de Vaca per dormir. Al dia següent, pujada al Balandrau per la via més directa (recte cap el sud), i baixada carenejant algun dels cims que queden a l'est fins a Coma de Vaca. D'allà, es baixa a Daió per les gorges del Fresser direcció sud-oest.



A reveure!
Nic

2 comentaris:

Pau ha dit...

Quina enveja, entre tu i els altres blogs que segueixo, m'envolta una hiperactivitat!!!
A veure aquesta Titan desert, entre els canvis en el recorregut i la bici nova, que tremoli el Mauri.
Per cert, penja fotos de les teves màquines, tant de bici com de running!

Nic ha dit...

Iep!
Aquesta Titan espero no "quasi-morir" com a l'anterior. La resta ja seran extres!

Ah, ja tinc un post preparat amb el meu material... quan pugui el penjo!

Nic

Les Curses més rendibles