dimarts, 12 de febrer del 2008

Primer pas, perdre algun quilet

Amb els entrenaments segur que acabareu aconseguint un pes ideal, i amb la natació en guanyareu, però per començar a entrenar, sempre va bé fer net d'algunes grassilles acumulades (per norma general, si no us sentiu al·ludits, doncs res).

Ja sé que no sóc cap dietista, però ja que vaig enviar un mail al Carles explicant la meva manera personal de perdre pes, la penjo al blog per si a algú li serveix. Dir d'entrada, però, que és un sistema per algú que acostuma a menjar molt, i per tant que menjar normal ja és un "règim". Això és doncs el que li deia.

Et recomano dues coses per a perdre pes, i que a mi és l'únic que m'ha servit:

- Encara que no t'agradi del tot córrer, has d'entrenar per aguantar entre 15 i 16 km; què et suposarà això?: a nivell esportiu et permet acabar la triatló sprint amb certa comoditat, pensa que et poses a córrer quan portes quasi una hora de competició (menys si és una sprint normal i més si és de muntanya) i amb les cames ja forçades, i per tant és semblant a posar-te a córrer després de 8 o 10km. Per altra banda a partir de l'hora d'entrenament de running és quan comences a cremar de veritat, quan faig tirades llargues ho noto molt.

Si no vols fer curses de running, la velocitat és secundària, oblida't de moment de fer km a menys de 5 min, però busca't gent o vine amb nosaltres... l'altra dia la Bea ja va fer 16km.

- En quant al règim, fes dues setmanes de passar una mica de gana, però no aquests règims a saco, et diré el que he fet jo.

: jo esmorzava a casa (cereals o pa amb colacao) i a les 11 bocata. Ara a casa ja qusasi no esmorzo, màxim un suc de taronja o una poma i intento aguantar fins a les 11 que he mantingut el bocata, no és dur, de seguida m'hi he acostumat.
: no repeteixo mai, i intento no passar-me (però tampoc quedar-me curt en el dinar), és a dir normal, que no em quedi ple.
: Sopo poc, sempre plat únic, i si de cas algún trocet de pa. Per postres sempre fruita, i abans un bon got d'aigua.

Et prometo que això, convinat amb un bon entrenament ja m'ha reduït la gana i ara torno a estar en 77 baixos, això fa que em senti més fort, cosa que m'anima a entrenar més i cremant més calories, és un espiral positiu, pers pes, corrés més i millor i aleshores encara perds més pes amb els entrenaments... però és cert que costa entrar-hi.

Una vegada que arribeu al pes ideal, tan important és haver-hi arribat com mantenir-lo i no tenir desfalliments, i per tant és clau alimentar-se bé i no fer tonteries.

Per últim és també recomenable fer l'esport just abans de dinar o sopar, al menys jo arribo als àpats amb menys gana.

Les Curses més rendibles