dimecres, 15 d’abril del 2009

Pujada i baixada de la Cerdanya

La veritat és que he aprofitat prou bé la setmana santa: durant els dies que vaig estar per Barcelona, vaig aprofitar per fer els deures de natació i el dimecres, malgrat la pluja i sobretot el fred, vaig anar a fer la Collada. La veritat és que va ser una bona excursió, en tren fins a Vic, d'allí serpentejant per fer una mica de muntanya i evitar la general, i des de Sant Quirze a Ribes ja per la carretera principal passant un parell de túnels molt foscos. A Ribes comença la collada, és llarga (més de 20km) però sense grans rampes i la veritat és que es pot fer bé, vaig acabar rodant força ràpid. La pena és que el mal temps i al neu que va deixar la carretera mullada, no em van permetre gaudir de la baixada també de més de 20km i vaig acabar congelat, fins i tot patia per poder frenar.
Foto amb el mòbil, atenció a la neu.
Aquestes són les dades del Garmin, els punts de velocitat (que no sé esborrar) són els túnels. Falten uns 10km ja que el vaig connectar una mica tard. En total 128km i 5.45 (pulsacions mitjanes 123 i màxima de 157). Estic content ja que tampoc vaig forçar en excés, i la carretera humida no em permetia grans virgueries.
Un cop a la Cerdanya vaig intentar fer running, tot i que el constipat i fins i tot una mica de febre no em van deixar estar al 100%. A més un parell de voltes a la vall de 30km, una amb la Bea i l'altre amb el Nacho i l'Íñigo que havia de ser tranquil·la però no ho va ser, així que em vaig dedicar a perseguir-los.
Gràcies a déu no vaig fer Manresa-Tartera ja que tot hagués estat pujada (com veureu en el perfil). En tot cas ho vaig fer de tornada i va ser un autèntic plaer, només fortes ràfegues de vent en contra entre Organyà i Oliana i el petit port de 4km abans de Solsona em van frenar una mica, la resta, ritme sempre viu per fer exactament 160km amb 5.30 (pulsacions mitjanes 121 i màxima de 160). A nivell tècnic dir que no vaig evitar els túnels ja que estaven ben il·luminats, de totes maneres especialment els de Oliana, si és de pujada, potser val la pena.

Els detalls de la preparació a:

http://www.ironpanic.com/2009/04/pujada-la-cerdanya-dimecres-i-baixada.html
http://www.ironpanic.com/2009/04/anada-per-la-collada.html

3 comentaris:

Nacho Garcia Benavente ha dit...

Deu nido la kilometrada, jo em sembla la vegada que mes kilometres he fet va ser l'any passat a la 3 nacions 140 diria i vaig acabar rebentat...
Bon entreno de bici!

Bea ha dit...

Quin maridet que tinc,eh? No dius res del cotxe escombra que va tenir problemes d'orientació inclús amb GPS, però que et va recollir amb donut i cacaolat de reanimació i molt d'amor!!!

Pau ha dit...

Nacho home, però en les tres nacions es puja i es baixa, aquí era rodar i rodar. En tot cas estic content ja que he d'acumular molts km encara que no sigui a ritme.

I un plàtan, m'ho vaig acabar tot de seguida jiji. Cap comentari respecte al GPS, jo crec que et tenen mania. Moltes gràcies.

Les Curses més rendibles