divendres, 15 d’octubre del 2010

Com arribo a la Mitja de Puigcerdà

Doncs arribo bé: estic content amb els entrenaments realitzats, i és que tot i saltar-me algun km del pla per la MCD he superat els 65km per setmana en l'últim mes i ho he compensat amb séries molt ràpides, que m'aniran molt bé per aquesta Mitja, quan vaig acabar la Mercè no les tenia totes.
Muscularment tampoc tinc cap queixa, quasibé no noto els adductors, el dolor en la zona interior del peu és puntual i només les molèsties en la zona vertebral em donen un toque de tant en tant.
També he baixat de pes, encara no estic en els 75kg desitjats però sí he consolidat els 77, lluny dels 80 de fa poc més d'un mes.
Les ganes, els entrenaments, la potència muscular i el pes s'han de traduir en poder realitzar el meu 42+42+4.15 (entre 4.11 i 4.15min/km per fer la Mitja entre 1'28'' i 1'29'') que m'havia plantejat, però ni les condicions de la Cerdanya ni el circuit em fan ser 100% optimista. Les condicions perquè encara que no sigui exagerat, l'alçada i el canvi de clima fan que el cos necessiti més d'un dia per adaptar-se, però el que més em preocupa és el circuit, en forma de U, cosa que em va força malament, i la prova és que la meva millor marca la tinc a Granollers que és simètricament al revés. A més no ens enganyem, rodar durant una hora i mitja a 4'15'' és dur.

Els que coneixeu Puigcerdà sabreu que és una pujada que si la faig a 5.30 estarà més que ve, i això pot trencar qualsevol ritme. A més he de portar marge, i això vol dir haver baixat molt fort al principi, cosa perillosa a un mes de la marató.
Esperem doncs que les ganes i la preparació em permetin rodar ràpid i superar la pujada, i sinó, en tot cas he de seguir el què em posa el pla d'entrenament, és a dir fer-la a 4.27min/km (la mitja en 1'33'') o serà un fracàs. Si estic entre una marca i l'altra em donarà confiança per la MCD.

2 comentaris:

Dioni Tulipán ha dit...

Pau, més val baixar els primers 9 kms amb molta tranquilitat (4'10") i després fer els següents en 4'30 de mitjana.
Si en el km 18 veus que pots baixar de la hora 30, endavant, si no, no passa rés. 1h32' no és cap fracàs amb un circuit tan dur.

Vols fer 3h15 o 3 hores a la MCD?

Pau ha dit...

Dennis, curiosament vaig seguir la teva tàctica, però no de manera 100% voluntària, demà ho explicaré amb la calma.
Vull fer 3'15'' Malgrat els que pensen alguns, jo no estic per atacar les 3 hores.

Les Curses més rendibles