dimarts, 3 de març del 2009

Mitja del Pla de l’Estany

Satisfet, millor dit força satisfet, ja que fa un parell de setmanes estava molt negatiu, fins i tot preocupat per la meva salut que més enllà de les molèsties no em permetia trobar-me a gust en ritmes que fa poc eren de pixarrí per a mi.
La marca (1.42.03) està lluny del meu millor temps i del que crec que ha de ser el meu potencial, les sensacions no van ser sobrades, però ni tan sols estic en temporada, quan vaig voler apretar el ritme ho vaig poder fer amb tranquil·litat i sobretot tant la Bea, com el Xavi van fer una molt bona mitja, i aquesta vegada ells eren els protagonistes, jo només un acompanyant amb dorsal.

L’objectiu a la sortida amb el Xavi i el Dani era rodar a 5 i fins i tot si calia a 5.10, però com passa en aquest tipus de curses vam sortir un pelet més ràpid. A diferència d’altres de seguida estem rodant amb certa tranquil·litat (sempre hi ha però el típic freak, que accelera, es frena, accelera, es frena, accelera...). La volta a l’Estany per la carretera és preciosa, recordant la triatló B i gaudint d’un dia una mica encapotat però ideal per a córrer. Poc després de la volta i ja entrant cap a l’interior de Banyoles per fer la volta cap a Porqueres la frase del Dani va ser “no havíeu dit d’anar a 5.10?” i es va deixar anar una mica. El Xavi i jo continuem, el freno una mica, malgrat que ens deixem caure en la baixada. Passada una zona industrial arribem al 9 on comencen els tobogans amb tendència a pujar i que ens portaran de nou cap a Banyoles passant per uns paratges magnífics (“com m’agrada aquesta zona, jo de gran, i quan sigui ric vull tenir una casa per aquí”). I arriba el punt freak de la Mitja, primer l’speaker del km 12 amb frases com “No passeu tants junts pel pont que caurà!” “Per aquí ja passaven els romans fent una mitja marató” o fent calcular el logaritme neperià de 3 a la Bea per veure si anava bé, i després un holandès freak que se’m va enganxar a dos mil·límetres i va córrer uns dos km fins que vam aconseguir deixar-lo (NO DRAFT!!!!!). El Xavi va bé, molt sobrat de pulsacions, jo vaig correcte però mantenint el ritme per sota de 5, els càlculs ja surten i baixarem de 1.45, així que per part meva a gaudir, li proposo al Xavi però que si ell vol tirar una mica més ara, a falta de 5km és el moment, però espera els dos darrers (jo ja veuré).
Tornem a estar rodant al voltant de l’Estany (com m’agrada això, ho havia dit ja?), els dos còmodes i recuperant posicions, queden tres i veig al Xavi bé, canvio el ritme sense comentar-li, ara ja rodem entre 3.30 i 3.45 i em trobo millor, no n’estava segur però sí tinc forces. Al final fem alguna acceleració per anar cremant els objectius del Xavi (“vull acabar davant d’aquest!” “Ok el passem”, “Ara davant d’aquest” “Ok (ai ai el meu adductor que me’l carregaré,jiji)”).

Al final 42 minuts passats de l’hora arribem i cap al bocata, em quedo sense massatge ja que només hi havia un parell de camilles, i esperem a la sortida amb la Luchy (la nostra gran fotògrafa). El Dani ja ha arribat consolidant una marca al voltant de 1.46, poc després i per sota dels 50 la Natàlia, que no havia vist abans però que havia fet els primers dos km amb la Bea, la qual arriba amb 1.54.40, havent passat pels 10km amb 52.56 (millor marca d’aquesta distància), i just marcant la meitat de les participants, quina evolució!. El germà de la Caro, l’Albert, ha arribat una estona abans de nosaltres amb 1.33.
Per cert un 10 pel Club Natació Banyoles, voluntaris i tots els organitzadors en general, es nota que no paren de fer activitats al llac i al seu voltant, quina gran Mitja, si teniu la oportunitat feu-la, no és senzilla, no és ideal per fer marca però val la pena.
Unes darreres paraules pels que feien la marató, hi tenia tants amics que passo de dir els noms un per un, a tots, felicitats m’esteu posant molta pressió i està clar que ja no puc viure del passat, algun any m’hi he de dedicar al 100% i baixar la meva marca. Dir-vos que només arribar a casa vaig buscar-vos un per un en la classificació, com m’agrada que la gent faci esport!
Més fotos
Mitja Pla de l'Estany

Vídeos

I el de la sortida http://www.youtube.com/watch?v=mFGAg340Wys

Dades tècniques:
Temps final: 1’42’03’’
Mitja 4.47
Max 3.24
Primers 5km Entre 4.43 i 4.52 (24.05)
Segons 5km Entre 4.37 i 5.23 (48.35) El 5.23 en el km 10.
Tercers 5km Entre 4.43 i 5.07 (1.13.13)
Darrers 6km Entre 4.21 i 4.45 (1.40.58)
Darrers 285metres 1.11 (1.42.02)
No portava pulsòmetre perquè el de Garmin em molesta una mica.

5 comentaris:

Bea ha dit...

Doncs sí. Una gran Mitja. La crònica del Pau reflecteix molt bé tots els detalls, per tant "no hase falta que dises nada más". Estic molt contenta d'haver-la fet i a més acompanyada de 2 runners tant sexys. Ah! I molt satisfeta de quedar els 3 de la meitat cap a endavant. ;-) ("guiño" a la nostra súper fotògrafa).

meditri ha dit...

Molt bona la crònica, es nota que tens ganes! Realment fa molt bona pinta aquesta mitja, llàstima que coincideixi amb la marató de BCN.
Felicitats a la Bea per la seva marca! Proxim objectiu: La marato?

meditri ha dit...

Ei soc el Nacho!

Pau ha dit...

Ostres, sort que has dit que érets el Nacho, jiji.
He vist que l'any que ve la marató de BCN serà el 7, potser aquesta serà el cap de setmana abans.

Nic ha dit...

Bea, a tope! Moltes felicitats! Quin nivellasso estàs agafant! L'any que ve em retiro pq, amb la teva progressió, veig que faré el ridícul!!

Les Curses més rendibles