dijous, 12 de novembre del 2009

Avaluació material 2009

Moltes vegades he fet entrades comentant el material que em volia comprar o que directament adquiria. Considero interessant, després d'un cert periode, avaluar com m'han anat les "eines" que he anat utilitzant. Per desgràcia cap de les marques em patrocina, així que a diferència d'altres cracks puc parlar sense embuts de tot plegat. Aquí va...
Ulleres Eassun Spirit
Estic content amb la compra realitzada, són unes ulleres molt lleugeres, que s’adapten perfectament als ulls i que tallen bastant el vent, en tot cas qualsevol Eassun de 50 euros també ho compleixen, per tant la diferència serien els vidres fotocromàtics. El canvi de clar a fosc i viceversa no és tan ràpid ni tan radical com un voldria, però suposo que la tecnologia arriba fins on arriba, i va prou bé. Pendent de provar-les en un dia de més sol, li dono un 7.5. Un punt a millorar és que, imagino que per raons d’estètica, la part superior de les ulleres és una mica baixa, i si vaig acoplat mirant endavant em molesta una mica ja que em tapa un pel de visió.
http://www.ironpanic.com/2009/10/regal-i-autoregal.html
Casc Speciallized Sworks
Un es pensa que si un casc val 180 euros anirà fins i tot més ràpid. Sincerament el casc és guapíssim i força lleuger, suposo, i espero no saber-ho mai, que si mai el necessités, em protegiria més que qualsevol altre, però a part d’això segueixo pensant que amb un de 70 euros ja faria. Curiosament, en tirades molt llargues, em molesta una mica a la part del front. Per tot això li
dono un 7.
http://www.ironpanic.com/2009/07/specialized-propero-vs-spiuk-nexion.html
http://www.ironpanic.com/2009/07/temitas-casc-entrenament-i-real-dreams.html
New Balance 1063
No puc estar-ne 100% content i el tema del calçat em comença a preocupar, fins al darrer any i mig no havia notat molèsties a la planta del peu i cap ungla se m’havia posat negre. El que no estic segur és si el problema és el calçat o sóc jo, crec que els meus peus cada vegada són més delicats, en bici tampoc vaig còmode. Encara no tinc clar què faré amb les pròximes. Sigui com sigui el cert és que en competició m’han anat força bé, així que també li cau un 7.
http://www.ironpanic.com/2009/03/new-balance-i-zoot.html
Tèxtil 2XU
Força content. Les dues equipacions que em vaig comprar a principi de temporada cobreixen les meves necessitats. La blava, d’una sola peça, d’un material una mica més gruixut i repel·lent a l’aigua em va perfecte per les sprint i olímpiques. Amb la vermella de dues peces, guanyo tres coses: butxaques als pantalons i a la samarreta, badana més acotxada al culotte i polivalència per amortitzar els pantalons en sortides d’entrenament (no em veig gaire sortint a entrenar amb el trisuit blau). Un 9.
http://www.ironpanic.com/2009/01/hasta-con-tripita-te-queda-bien.html
Forunner 305
Amb el Forerunner 310 han aconseguit el pulsòmetre ideal per als triatletes, especialment els que l’utilitzen per competir. El 305 té dos grans problemes respecte al nou: no és 100% submergible i la bateria dura 10 hores. Igualment, penso que ha estat una de les inversions més bones que he fet, ja que per un preu molt ajustat, tinc l’eina perfecte per a saber, estudiar i descarregar les dades d’entrenaments, cosa que m’apassiona. Així doncs si teniu pasta aneu pel 310 (per mi, millor que els 400), però si no aneu sobrats el Forerunner 305 és espectacular. Un altre 9.
http://www.ironpanic.com/2008/12/and-winner-is.html
Sidi Zephir 2009
Aquí sí la vaig cagar, com he comentat abans tinc molèsties als peus en tirades llargues, cosa que no sé si solucionaria amb un calçat més car o d’una altra marca. Crec que les Sidi Zephir són més que correctes, però penso que hauria d’haver buscat unes específiques de Triatló, vaig descartar les Sidi per massa ventilació, però hauria d’haver buscat altres marques. Un 5, no tant pel material en sí, sinó perquè no quadra amb les necessitats d’un triatleta.
Zoggs Predator Wiro-frame
Bona compra, repetiré. Respecte a les Speedo he guanyat bàsicament dues coses: major visibilitat i tot i que de tant en tant en piscina m’hi entra aigua, simplement ajustant-les correctament i sense necessitat d’apretar-les en excés ja se m’ajusten perfectament. Això és important en llarga distància ja que les speedo em provocaven mal de cap si feia entrenaments de més de 50 minuts. Des del principi se m’entelaven bastant, però des que faig el ritual de mullar-les més lapo ja no tinc problemes. Una altra avantatge se m’acabarà aviat, i és que per la Bea era fàcil detectar-me amb les ulleres blanques, però ara cada vegada n’hi ha més. Un 8.
http://www.ironpanic.com/2009/01/els-reis-deuen-ser-triatletes.html
Neoprè ZOOT
Zoot és una marca que m’agrada i que està triomfant bastant entre els triatletes de Catalunya, però jo no puc dir que estigui content amb el Fuzion. Tampoc n’he provat d’altres, així que el meu comentari no té gaire credibilitat, però em dóna la sensació que és més rígid que d’altres, a la vegada que delicat, i per 300 euros hauria de tenir un rendiment millor. Sigui com sigui aquests problemes són només importants en l’Ironman, ja que fins i tot per fer 2km és perfectament vàlid i millora molt els meus registres. Un 6,5.
http://www.ironpanic.com/2008/06/ms-de-material.html
NB trail
Va prevaldre l’estètica a l’eficiència i al ser un calçat que també volia utilitzar pel carrer i viatjar, vaig escollir una talla un pel justa per què no se’m veiés un megapeu. Això és un gran error, especialment per wambes de muntanya i a vegades em molesten una mica, però de totes maneres aquestes molèsties mai s’han traduït en problemes als peus i la veritat és que n’estic molt content. Li dono un 7 pel tema de la talla, però es mereixen un 8.
http://www.ironpanic.com/2008/05/material-cavalls-del-vent.html
Merida Scultura
Què en puc dir?, cuidant-la com cal i fent les respectives revisions, estic content de la bici que ha de durar alguns anys més. Tinc previst treure-li el suc durant algun any més i després si segueixo amb les triatlons de llarga distància complementar-la, que no substituir-la, amb una cabra. Una bici més a casa. Només hi ha un però, i és que la sensació que tinc és que és una mica més pesada que altres bicis de la mateixa qualitat. Un 8.5.
http://www.ironpanic.com/2008/05/ja-la-tinc-per-fi-he-aconseguit-la-meva.html

1 comentari:

David ha dit...

Ara el que has de fer és sumar el cost de tot :-p!!! A veure quina nota li poses! Je, je,....

Les Curses més rendibles