dimecres, 11 de novembre del 2009

De Marató a Atenes no hi ha 42km

Si és que el maleït mur del km 30 no podia ser només físic sinó també històric i ens fan córrer 7km més que el famós soldat que al 490ac es desplaçava de Marató a Atenes per enunciar la victòria dels grecs sobre els perses i després queia mort. De fet, ni tan sols se sap res d’aquest missatger, i l’únic que va fer el recorregut va ser un altre soldat per demanar reforços.
El nom si que és degut a aquesta gesta, però d’on ve la distància? Doncs és la que la reina d’Anglaterra va decidir quan en els jocs olímpics de 1908 a Londres es va decidir que el recorregut seria des del Castell de Windsor fins a l’estadi White city, o més concretament fins davant del palco, així que aquests metros extres són per saludar la família real anglesa, olé!
La setmana passada el Sander m’explicava que Jona Lendering, un historiador holandès, s’ha dedicat a través de la seva web
www.livius.org a desmentir fets històrics com aquest de la distància de la marató. A mi realment em va sorprendre, però després buscant per internet resulta que a la wikipedia ja ho explica. Us envio un parell d’enllaços on ho comenta més detalladament.
News at LacusCurtius and livius

2 comentaris:

E.S. ha dit...

Molt bo !!!

Jo ja m'ho pensava que era així...

Que consti que faré la Marató a l'estil grec, i així m'estalvio uns quilòmetres,jeje

Enric

Pau ha dit...

Suposo que fer el recorregut ja mola, siguin 42 o 30, ja ens ho explicaràs... cabrón!

Les Curses més rendibles