divendres, 4 de juny del 2010

Clínic de natació SBR

He trigat molt en enviar-ho per temes de feina i perquè volia tenir algunes fotos de l’esdeveniment. Dir d’entrada que el fet de donar tanta importància a la teòrica com a la pràctica va fer que el clínic de SBR fos molt interessant i profitós, llàstima que arribés una mica just de natació i per tant en alguns moments no podia parar prou atenció als exercicis perquè prous problemes tenia en flotar.Per començar és un luxe tenir tres “profes” i a sobre que aquests siguin de la talla de Santi Pellejero, Bernat Moragas i Lluís Saura.

El seu interès no era ensenyar-nos a nedar sinó que es van centrar en diferenciar la manera de fer-ho en aigües obertes versus la piscina, és a dir aquelles coses que havíem de modificar per evitar els handicaps de llacs, mars i rius i a la vegada l’aprofitament d’aquests medis i de la resta de competidors.
- El primer punt a tractar va ser la posició dels braços, els quals no han de marcar tant l’elevació del colze, ha d’anar una mica més alts i han de tenir un moviment més obert, més separat del cos, per a millorar l’estabilitat.
- La respiració bilateral és també un element clau, no vol dir que sempre haguem d’anar respirant pels dos costats, però sí que ho hem de dominar, per així controlar les referències segons el lloc on es trobin, controlar els competidors i millorar la traçada.
- Utilitzar els peus encara que es tracti d’una triatló. El cansament que provoquen sempre serà inferior al rendiment que proporcionen.

- Pel què fa al neoprè el Bernat ens va ensenyar un truc, que potser molts ja sabreu, que em va anar de conya, que va ser una vegada el trajo està cordat, encara que no ajustat, s'entra a l'aigua i obrint el coll s'introdueix aigua a l'interior, de manera que omple el neoprè i el separa de la pell, cosa que permet acabar d'ajustar-lo sense risc de trencar-lo.
- Finalment, ja a l’aigua vam treballar el mirar una referència frontal, no en el moment en què es respira sinó amb el cap sota l’aigua (a mi no em va sortir), i sobretot l’anar a peus, que a l’igual que en la bici ajuda a recolzar-se en la inèrcia del de davant. Van especificar que anar a peus no és només anar darrera sinó en entrar en l’aureola triangular que deixa el nedador que ens precedeix, per tant una bona posició és al lateral, nedant a partir dels seus genolls.
Dir que demà Neda el Món ofereix un clínic semblant al Masnou, us n’adjunto
l’enllaç per si a algú li interessa inscriure-s’hi.
Vaig aprofitar per provar el Sailfish Vibrant que em va prestar SBR, però la veritat és que no vaig notar millores respecte al Zoot, de fet són de la mateixa gamma. Aquí amb el Ferran de Sedentaris amb qui vam riure una bona estona.
Per part meva hem quedat demà amb el Raül a les 11 per anar a nedar una estona a la platja del Bogatell.

2 comentaris:

Bea ha dit...

Assignatura pendent aquesta de la tècnica de natació per mi. Un altre repte obert quan sigui post-mamà. I ho penso ara, on la natació està sent la meva vàlvula d'escape, esportivament parlant. El Guille m'ajuda una mica, eh?

Xavi A. ha dit...

Bea i Pau, Quan hagi acabat el curs de tècnic de triatló i donat que la part aquàtica és el meu fort pel meu passat de sierno, m'oferiré per revisar tècniques natatories totalment free. Així vosaltres feu d'sparring per a mi i jo intento milloreu estil i temps.
Sense compromís :P

Les Curses més rendibles