diumenge, 27 de juny del 2010

Shimano Ultegra 11-28, la bicoca

Sé que les meves errades en la compra de material han anat molt bé perquè d’altres en compreu l’alternativa, algú ha de fer de conillet d’Índies. Aquesta vegada, però, i ni que sigui de retruc l’he encertat de ple.
Mentre rodava per Balaguer avançant a gent que anaven clavats, no tant sols per les fortes rampes sinó també per d’altres més assequibles, amb carència i poc desgast muscular, pensava que havia fet molt bona compra amb el K7 Shimano Ultegra 11-28, i que hi havia de dedicar una entrada.
Com ja vaig explicar, amb la compra de les rodes noves aprofitava i em posava un nou K7 a les “bones”, el meu dubte era si posar-me un que em permetés tenir una mica més de carència a la pujada o un altre amb un pinyó de l’11 per poder pedalar més baixant. La casualitat, el fet que em tragués l’orgull (portar un compact o un pinyó del 28 no és de pro, jiji) i el coneixement del Marc i els de Tomàs Domingo, van fer que finalment muntés un ultegra 11-28, guanyant per dalt i per baix.
En definitiva, crec que he trobat la millor relació possible, un 39-52 (o 53) de plats i un 11-28 darrera. És difícil trobar “peròs” a poder arribar a pujar amb el 39-28 i a la vegada baixar amb un 53-11, més enllà de temes estètics o com he dit, que portar un 28 no queda pro.Jo estic encantat, i ho recomano.

He posat aquesta última foto, dedicada a la Bea, perquè la va fer ella, perquè li va quedar molt bé i perquè sé que la resta d'entrada li ha semblat un aborriment, o no?

6 comentaris:

SlowPepe ha dit...

Si mous el 53-11 en pla 8 o 10 kilòmetres seguits ets el meu ídol. Jo vaig de paquet (ultegra també) amb un 12-27 darrera i 50-36de plats. Això sí, ben embalat amb el 50-12 sóc el rei del mambo...

josep-maria ha dit...

Per ús diari
50x34 compact
12(11)x25
Es perd una mica a les baixades (però quantes estona poses el 52x11)?

I a més, hi ha una altre factor.... el pes......

Vinga.... com més idees.... més mercat!!!!!

Bea ha dit...

Per a mi la millor combinació és 90-60-90, que mai he tingut, però que ara fa 7 mesos que vaig perdent per moments... Quina solució teniu per a mí?... Mira que sou raros els Tris, eh? Del post entenc poc, però dels comentaris, ya ni te cuento!!!

Xavi A. ha dit...

Premi per la Bea.
A vegades em miro al mirall guarnit abans d'un sortida (casc, ulleres, mallot, culotte, garmin, control de cadència, barres, bici neta, cobertes noves,...) i penso que la Ruth te raó quan diu que som uns "frikis"!

Jo nois porto un compac però començo a pensar que haig de pasar-me a un 39-52, sobretot de cara als entrenaments i challenge que vull treballar un xic més amb el plat petit, però com ve dieu tots, això es compensa amb els pinyons. Així que com sempre tinc el dubte si mantenir el compac o fer el salt.

Comentaris?

Pau ha dit...

No diré noms, però diguéssim que acosutmo (més abans que ara) a sortir amb algú semblant a tu i com dius, rodant en pla no hi ha qui us agafi, i pitjor si hi ha un pelet de baixada.
JM jo baixant el 52-11 el necessito, i si tingués un 53 encara millor. Tema pes "bueno vale de acuerdò" però no deu canviar gaire, el número de pinyons i plats és el mateix, canvia la mida.
Bea els teus nous 100-120-90 m'encanten!
Xavi, pel Challenge no pateixis, quasi no recordo posar marxes extremes, ni pinyó petit i el gran, així que amb qualsevol cosa tens joc suficient, per Lanzarote és una altra història, probablement allí necessitaràs el compact.

Xavi A ha dit...

Merci Pau, suposo tens rao. Però a vegades penso que tenir 5 dents més al plat petit faria que treballés més, sobretot per entrenar. A Lanzarote tinc clar que aniré amb compac, jejeje

Les Curses més rendibles