diumenge, 21 de juny del 2009

Tri Balaguer: guanyant experiència

Avanço els preparatius i alguns comentaris previs a la crònica de la Triatló de Balaguer. El divendres feia un avanç de com podria anar la Tri i del meu estat d’ànim, però res més lluny de la realitat. Els sectors que havien d’anar justets van anar prou bé i al running que m’ho havia de passar bé,vaig patir com el que més. Ja el divendres per la tarda canviava un cert negativisme per una posició més optimista un cop comprades les barretes a Tomás Domingo i preparat tot, tenia ganes. Per sopar quedàvem en un japonés i em posava les botes a base de sushi, vaig pensar que era una bona manera de prendre hidrats, però em vaig passar una mica i me’n vaig anar al llit amb un cert mal de panxa i curiosament, com em va passar a Remences, despertar-me a pixar cada dues hores.
Ja dissabte arribàvem justets a la reunió informativa, un pel matinera pels que veníem de lluny, però a temps per pillar-ho tot. El Ricard i el Carles de Pedala ens informen dels canvis i altres detalls d’interès: han canviat la ubicació de la natació (una mica més a dalt) per evitar les ja famoses algues, repassem els recorreguts de la bici i del running i com no ens ensenyen el vídeo del Carrer de la Creu, com a element característic d’aquesta Tri tan dura. Ja aquí em passa pel cap (i ho pensaré moltes vegades més durant la competició) la gran diferència entre les Tris a Catalunya: n’hi ha clarament de dos tipus, les recolectores i les que funcionen a través de la il·lusió. El passat més de maig vivíem a Calella un half que valia 150 euros, amb un clar excés de corredors, errades d’organització, falta de jutges, i per què no dir-ho, amb triatletes buscant fer el què fos per fer bons temps i després explicar-ho. Radicalment diferent són les tris més antigues, com Banyoles, l’Ironcat o Balaguer, que només costava 39 euros i que no es sustenta a base d’ampliar la inscripció sinó que la limiten a 200. Fem càlculs:
Calella: 2.500*150=375.000 euros
Balaguer: 200*39=7.800 euros
Seria com si el Cristiano Ronaldo jugués un partit de futbol contra mi, i que a sobre guanyés jo.


Les Curses més rendibles