divendres, 4 de desembre del 2009

IRONLEMAN: objectiu 2/2

Si el què es fa al llac Leman és o no un ironman és una discussió en la qual jo no hi entro perquè ho tinc clar, evidentment! Suposo que hi ha puristes que fins i tot no consideren ironman totes aquelles proves que es facin fora del circuit propi de la marca IM, també he sentit gent dient que si no es fa per sota d’una certa marca ja no es pot considerar home de ferro..., tonteries.
Em quedo amb una de les primeres frases de la seva web “the Ironleman is not your usual ironman, it is a genuine triathlon going back to the early Hawaii days”.
Com en qualsevol altre lloc, l’esperit que es deu viure en el llac Leman el 15 d’agost, ha de ser magnífic, i per mi això juntament amb recórrer els 226km ja es pot considerar Iron, o si més no capacitat per fer-ne un “d’autèntic” algun dia. I què té de peculiar la prova que us presento i de la qual un dia el Josep Maria me’n va parlar? Bàsicament es podria caracteritzar per tres elements:
1) És gratuïta i fruit de l’esforç del servei d’esports de la universitat de Lausana i de diversos col·laboradors importants.
2) A més de realitzar-se també en modalitat Half, es pot participar en el segment de natació, en el de bici, en el de running, en dos dels tres o evidentment fer-lo sencer.
3) I finalment el que és més peculiar és que en el sector ciclista es permet el drafting.
Jo crec que és la manera de debutar o millor dit de familiaritzar-se amb l'Ironman. No cal dir que estic lligat a les circumstàncies personals, però sigui com sigui tenim tots els números de no poder anar a Thailàndia aquest estiu, així que suposo que repetirem viatge en cotxe a l'agost i perquè no, aprofitar per anar a Suïssa i estar-hi pels voltants del 15 d'agost.
http://www.ironleman.ch/
Tot i que encara no s’ha obert el període d’inscripcions, jo he omplert el formulari d’inscripcions. Ja m’aniré informant.

Les Curses més rendibles