dimarts, 22 de desembre del 2009

La meva Mitja de l'Espirall

No són ni les 8 de diumenge i ja sona el despertador..., i quin fred a Barcelona!!! No arribem ni als 0º. Però les notícies des de Vilafranca són pitjors: -2º, temperatura que es mantindrà fins més enllà de les 12 del migdia. Pobrets fans incondicional. Això sí és amor!!!, o moral...
Ens plantem a la sortida i jo segueixo amb els mocs que no em deixen respirar correctament des de fa un parell o tres de setmanes. Curiosament l’any passat vaig estar igual al voltants de la Jean Bouin, i va derivar amb bronquitis i tirar d’inhaladors. Els entrenaments de les 2 darreres setmanes han estat mínims. No puc dir nuls, perquè alguna cosa he fet (com divendres al DiR, on les sèries van ser espectaculars: en lloc de pujar el ritme les feia de abaixant-lo...).
En fi, estàvem a la sortida on decideixo córrer tant abrigat com pugui. Porto la primera capa d’esquí i el folre polar a sota de la samarreta, i guants de polar a les mans. Va ser una decisió encertada. El Pau i el Carles parlen d’anar a 4’30”, jo crec que no estic en les millors condicions d’intentar-ho i al km. 1 ja m’han despenjat. Vaig fent la meva, per sota dels 5’/km.

Pels carrers de Vilafranca em trobo la família de la Luchy que m’animen, són incondicionals de les curses per la comarca. Els torno a veure a Guardiola, sobre el km.12, on es comença el camí de tornada i on ja començo a respirar pel nas. El meu ritme s’accelera durant 4 km, però al 16 torno a estar congestionat. Han anat passant els kms, sense poder agafar el ritme dels molts que m’anaven passant. Però sense massa patiment em planto al 19, on ja el que queda ha de ser planet, o sigui que decideixo anar apretar i fer l’últim al “sprint”. Sprint entre cometes, perquè de sensacions sí ho era, però de temps fregant la mitja dels altres 20 anteriors... I a més, a la recta final m’atrapa el típic pelotón de 15 o 20 que em deixen fulminat!!

Al final 1h43’55”. Tenint en compte les meves condicions i que l’única referència era la mitja de Banyoles (planeta, on vaig fer una mica més de 1h42’ i estant entrenat), em quedo amb la sensació de que ha anat força bé.
Felicitats al Pau, amb una gran marca per sota la hora i mitja, i al Carles en la seva primera mitja, que sense haver-la preparat específicament l’ha superat amb nota.

Xavi

1 comentari:

josep-maria ha dit...

Doncs sort que no vàres venir a Vic, on a la sortida teniem -7C....i més que el moc al nas.... el que portavem era l'estalacmita!!!!

Endavant amb aquesta bona preparació!!!!!

Les Curses més rendibles