dilluns, 21 de desembre del 2009

Mitja de l’Espirall

Doble objectiu assolit. Si bé pensava fer-ho bé, no pensava poder complir els deures d’aquesta temporada abans de Granollers, i més quan des de fa pocs dies m’he decidit a no deixar de córrer fins que s’acabi el 2009.
Per un costat aquest cap de setmana tenia “l’obligació” de córrer 50km, cosa que principalment gràcies al Jaume i al Coke vaig aconseguir, mitjançant una sortida de més de 24km el dissabte. Malgrat el ritme còmode que ens va permetre xerrar tota l’estona, el cert és que per a o per b, vaig acabar amb els adductors molt carregats. Tocava cuidar-se doncs que diumenge volia rodar a 4.30 per tenir marge i acostar-me a una marca tipus 1.32 i així fer un bon test de cara a la Mitja de Granollers.
Malgrat els 2º negatius, ens presentàvem una bona colla a la sortida de Vilafranca, des de la capital, el Xavi el Carles i jo, i del Tarragonès el Marcel i el Joan. A darrera hora decidia mantenir els guants, que després em sobrarien, però treure’m una de les samarretes.
Vam començar a córrer sense temps (ni ganes) d’escalfar, el Joan a primera fila, el Marcel just davant del Carles i jo que últimament anem sempre junts i el Xavi darrera, conscient que l’encostipat de la darrera setmana no li permetia gaires floritures. I així vam seguir bona part de la cursa que més que fotre el rotllo resumeixo amb quatre dades i el gràfic.
- Durant la volta per Vilafranca i fins a Mitja pujada vam seguir els tres junts, i va ser cap al km 8 que primer el Carles, que tot i anar a un ritme per ell perfectament assolible no va tenir el dia a nivell pulmonar, i després el Marcel em deixaven i seguia sol, per cert sempre molt a prop de la Txell perfectament escoltada.


- A partir d’aquest moment bones sensacions i intentant mantenir el ritme durant la pujada.
- Arribant al 12 i per tant al moment de donar la volta passo el pitjor moment de la Mitja, ja que em dóna la sensació que és pla, i en canvi no baixo de 4.20. Però resulta que feia pujada i per tant sí anava bé.
- I a la tornada faig servir tant el cap com les cames. Durant molts km em limito a anar a fons sense mirar el crono, i no és fins a falta de 4 o 5 km que el miro de nou i començo a fer càlculs.
- Càlculs que es tradueixen en “he de fer la pujada final forta i aprofitar que els dos darrers km baixen per rodar per sota de 4min/km” si no ho faig no baixaré de 1.30.
Al final ho aconsegueixo pels pèls i forçant a nivell de pulsacions.

És un recorregut semblant al de Granollers, en forma de triangle, i per tant si es puja bé, en la baixada es poden aconseguir ritmes molt bons. Crec que per les meves característiques i els meus entrenaments en desnivells és ideal, per tant tot i ser una Mitja més dura que d’altres i en les quals la majoria de gent no fa millor marca personal, a mi crec que em va ajudar a assolir-ho. I la veritat penso que vam fer tots un molt bon paper.
Les dades:
Pau Cortadas Guasch
Posició: 145 (776 arribats)
Temps total: 1:29:26
Primer classificat: 1:11:20
Millors parcials: km 12-15 (4.07) / km 15-18 (4.07) / km 18-21 (4.00)Pitjors parcials: km 3-6 - 4.24 / km 9-12 4.24Últims 130 metres: 3.37

4 comentaris:

Monte nevado ha dit...

Pau:

Mucho nivel esta marca en media maratón.¿Algún dia malo podrias tener para variar?.

Felicidades tambien a Xavi,otro crack.

Robert

Pau ha dit...

Bob, mi actuación en la Jean Bouin no fue como para echar cohetes... (me debería pesar el chip)

XeviX ha dit...

Estàs en forma punyetero! i no només pel resultat, sinó que pels reptes que et marques...
Enhorabona!

Pau ha dit...

El repte d'arribar als 2000 m'esta agradant més de l'esperat. Gracies

Les Curses més rendibles