dilluns, 31 de maig del 2010

El primer cansament


Fer una mica d'esport no serveix de res. Potser és millor que res, però la meva teoria és que tard o d'hora s'acaba abandonant, i quina és l'explicació? Doncs mèdicament potser n'hi haurà alguna però a la pràctica està molt clar: és el primer cansament. A mi m'afecta especialment, fins que no porto dos o tres km corrent, uns 500 nedant o uns 10 de bici, la sensació de fatiga és total, la musculatura te les sessions acumulades (siguin moltes o poques), i li costa començar.
Hi ha qui ho nota menys però d'alguna manera tothom ho sent, i quan es realitzen entrenaments curts i sense prou intensitat el què passa és que la sensació de fatiga inicial cobreix bona part de la sessió i els resultats en canvi no es fan evidents. La conseqüència acostuma a ser doncs, l'abandonament.
I foto aquest rotllo per animar a la gent a allargar una mica les sessions i superar aquest moment inicial, a que si són curtes que siguin intenses, ja que la fatiga serà la mateixa però la satisfacció i els resultats seran millors.

2 comentaris:

Xavi Alv. ha dit...

Tota la raó Pau.
Jo crec que al primer cansansi es on pensem qui ens porta a fer exercici físic, qui ens mana aixecar-nos del sofà,... jo el tinc sobretot al correr fins al km 3-4.
Després d'aquest cansans i inicial és quan ens sobtem de que ens trobem millor que al principi, disfrutant i començant a apretar.

Recordar les sensacions finals dels entraments, on ens sentim be, ajuda a preparar-se mentalment per lluitar contra el nostre yo del pròxim dia on el cap ens demani parar al primer quilòmetre.

Avui per sort un per l'altre em fet una bona serie matinera i no em donat temps al cap a frenar-nos, jajaja.

XTB-XAVI ha dit...

....i tant!

Merci!

"XTB" Xavi.

Les Curses més rendibles