dilluns, 27 de juliol del 2009

Triatló de la Vila (Barcelona)

Baixant cap a les torres Mapfre amb la Bea, portava més coses a la motxilla ella que jo, i és que a mi només em feia falta: tovalloleta, les ulleres, el gorro de natació i les wambes per córrer. Quin relax! De seguida tenia el box muntat i ja em podia dedicar a buscar gent coneguda que en el fons era l’objectiu número 1 de la cursa. Estava tranquil, però això no m’havia evitat dormir malament (4 o 5 horetes) i durant la setmana no havia anat sobrat de son, la meva única preocupació era fer de pro i treure’m les sabates de bici abans de baixar o ser tradicional i fer-ho com sempre.Petita caminata cap a la zona de sortida amb la Cris, la Bea, el Xavi i el Borja. Arribem tot just cinc minuts abans però em fico a l’aigua per estirar una miqueta.
Em col·loco en un lateral, a tercera fila i amb deu minuts de retard donen la sortida. Pim, pam, patades, cops de braços, gent creuant-se... això serà la tònica de quasi tot el recorregut. De seguida em veig enrere i amb la sensació que més aviat segueix avançant-me gent. En els pocs moments de tranquil·litat agafo el ritme i recupero posicions, però em tanquen i una altra vegada el perdo. M’agafen del peu i em quedo tant flipat que no puc ni tornar-m’hi. Així doncs, conscient que no ho estava fent bé surto de l’aigua en 16 minuts, molt pitjor que en els Halfs, on amb l’ajuda del neoprè i la tranquil·litat de nedar còmode i amb triatletes “més professionals” aconsegueixo rodar per sota dels 2 minuts els 100 metres. En la rampa de pujada el Robert em crida “¡Muy bien Pau, eres un campeón!” i per un moment m’ho crec, però no és així la meva natació no és de campió.
Transició ràpida malgrat perdo les referències i em costa una estona trobar la bici. Aigua als peus per treure la sorra, sabates, casc, ulleres, bici i a rodar. De seguida m’acoplo i a tirar. Vaig molt ràpid i passo a grupets que no poden enganxar-se, i el ritme dels quals no m’interessa. Abans d’arribar al fòrum per fi em passa un ciclista, i m’hi enganxo, en porta algun més a roda, però ja veig que ell fa tota la feina. Em poso segon, descanso una mica i li faig un petit relleu. Finalment, i tot i que de tant en tant tenim algú més a roda, ens quedem un grup de tres: el Santi Collell que fa el 70% dels relleus, jo que faig el 30% i el Gerard, que simplement es queda a roda (ara semblo una mica el Sergio Garcia, amb això dels noms; per cert vaig estar xerrant amb ell al final de la cursa i em va comentar coses molt interessants).
La veritat és que és una pena no haver tirat els tres, perquè a falta de més de 10km teníem un grup gegant que amb una mica d’esforç haguéssim agafat i tots tres haguéssim sortit beneficiats. M’ho passo molt bé sobre la bici, vaig a fons, sempre per sobre de 40 km/h i amb el pensament que 20km a tope no tindrà greus repercussions sobre les meves cames. És divertit fer relleus, donar-ho tot durant uns minuts i després passar la feina a un altre, també és lícit anar a roda, però no hi veig l’al·licient més enllà del competitiu, i la veritat en la sprint de Barcelona, i un júnior...
M'encanta aquesta foto, amb la iaia. I en general magnífic reportatge de la Bea.
Al final decideixo que faré de pro, així que a la recta final ja em trec les sabates i baixo descalç, bona decisió. Em poso paral·lel al Santi, el felicito i piquem de mans (bona feina).
El tram de running sense gaire història, saludo al Raül i a l’Albert que em fan un crit i em poso a rodar ràpid, el circuit se’m fa llarg, però intento portar una cursa estable, sense defalliments. Ho aconsegueixo i em permet recuperar més posicions, especialment fins a falta de dos km i mig en que ja mantinc la posició, algú em passa però de seguida en recupero una. M’hagués agradat rodar a quatre, però no porto l’entrenament adequat, així que em limito a fer-ho tant ràpid com puc.
I com passa en aquest tipus de curses als tres o quatre minuts d’arribar ja he recuperat les pulsacions i per tant torno a estar bé.
Les dades són (demà posaré les pulsacions):
De 1372 participants
Posició: 183
Temps total: 1:09:26
Primer classificat: 54:27
Parcial natació 0:17:07 (16 + 1 d’arribada al xip) posició 477 (163ppm)
Parcial bici: 0:31:22 (38,26km/h) posició 130 Em van sortir 18.5km però la mitjana més o menys ja que en els 31.22 hi ha les dues transicions, que van ser ràpides però vaig tenir algun problemet. (156ppm)
Parcial running: 0:20:57 posició 183 (174ppm)

Com dic em va agradar veure molta gent i participar per fi en una triatló junts: Borja, Xavi (amb qui tant he entrenat últimament), Natàlia, Pepelu... o d’altres que no vaig veure: Míriam, Jaume, Montse i tants d’altres que em deixo. I perquè no dir-ho estic molt content de la posició final i del parcials de bici, per rodar tant ràpid, i running per fer el 193 malgrat la majoria que m’envoltaven havien pogut descansar més en la bici.

Totes les fotos
Vídeo de l'arribada de la Triatló de la Vila a Barcelona (baixada de www.strands.com que me’n va parlar el Roger Roca, que estava a l’arribada)

1 comentari:

Bea ha dit...

M'encanta viure una TRI a BCN, com fan-fotògrafa i com triatleta. De fet ahir vaig tenir molta enveja recordant lo bé que m'ho havia passat fent la TRI l'any passat. Felicitats a tots, Pau, Xavi, Borja i Natàlia especialmet. Esteu molt forts tots!!!

Les Curses més rendibles