dijous, 15 d’abril del 2010

Saber córrer per millorar

Tinc un estil peculiar de córrer, l’altre dia veia un vídeo que si no m’equivoco havien penjat els de Triatreves en què un atleta parlava de com s’han de portar els braços i explicava dos defectes molt comuns, bascular massa el cos degut a que els braços no van recte sinó cap endins, i anar amb les espatlles aixecades. Doncs així és com vaig jo. Per un costat està bé, ja que qui m’ha de fer les fotos em detecta a la distància, qualsevol que em coneix és capaç de saber que sóc jo encara que estigui molt lluny, però està clar que si vull millorar les meves marques he d’intentar corregir el meu estil.
No és una condició sine qua non, hi ha corredors molt bons que tenen certs vicis i la Bea ha pogut corroborar moltes vegades que en qualsevol cursa, abans que passés jo, han passat corredors que corrien molt malament (i malgrat tot anaven per davant), però estic segur que serveix, i és una de les maneres de, no tan sols millorar una mica el ritme, sinó probablement evitar certes lesions.
És per tot plegat que juntament amb el de natació, el clínic a SBR d’aquest dissabte és el que més esperava i pararé atenció especialment als següents punts:
3.1. Exercicis de les diferents fases de la “zancada”
3.2. Moviment correcte del braços
3.3. Exercicis de tronc
4.2. Treballs específics per les dones que hagin tingut fills
5.1. Recuperació muscular
5.2. Com hem de podem cuidar i millorar l’estat dels peus i ungles
Amb la càmera nova que tenim podem gravar
vídeos a càmera lenta i anirà molt bé per estudiar la tècnica, tant d’atletisme com sobretot de natació.

Li he demanat al Korge aquesta foto perquè no només compleix dues de les premises que un dia ens comentava el Raül mentre corríem per la Diagonal (cos lleugerament endavant i genolls amunt), sinó sobretot perquè em crida l'atenció que els tres corredors que hi surten estan exactament en la mateixa posició, i això vol dir que tots ells tècnicament estan fent el què toca.
Per cert, diumenge aniré a veure la cursa dels bombers, o vaig a l'arribada o estaré (molt probablement) a Passeig de Gràcia amb Gran via, si puc intentaré posar-me a la font que hi ha just al mig. Qui hi vagi que m'ho digui via bloc, correu personal o facebook i dient-me el ritme objectiu, així us podré detectar i fer fotos o vídeo. Ànims a tots.

5 comentaris:

jag75 ha dit...

I LLAVORS...
la Radcliffe deu tenir 2h50 en marató ,no ? ;-P

je,je,je. Ben cert tot el que dius i si vols córrer ràpid o molt ràpid... la tècnica l´has de treballar o et surt de "forma natural" donades les circumstàncies.

(ah, i jo no considero que corri massa bé, tot sigui dit. Ara bé, en les fotos dels sprints finals de cursa, cuumpleixo gairebé al 100% el q comentes ;)

una abraçada Pau.

jo intentaré anar a 3:45 i sortint amb polsera sub37. Espreo foto!

Bea ha dit...

Els estils que més m'agraden són el de les espatlles cap a en darrera i cap amunt, com tu, Pau, i la del súperheroi, amb els braços molt oberts, com si per estar molt catxes no els poguessis apropar al cos. La meva no sé com definir-la (molt rectes i movent molt les espatlles), però és igual que la del meu germà Robert, és curiós això, no?

Pau ha dit...

Doncs passa en spint per pg de Gràcia, així les fotos quedaran millor. Ja estaré al lloro! és just pel km5
De superherois ara me'n venen un parell, i realment a tu i al Robert també s'us veu d'una hora lluny!

korje ha dit...

la foto la veritat que esta ben feta, agafar-nos als tres a l'hora en la mateixa posició és complicat , però no se si durant tota la marató vaig anar igual,jejejejeje, salut company!!!!!

Pau ha dit...

Home per fer de llebre de 2.45, malament tampoc deuries anar...

Per cert JAG de cara a bombers és possigle que estigui a PG de Gràcia o a la plaça Tetuan, ja que allí segur que podré posar-me al mig, en tot cas estigueu al lloro, que tots aneu igual.

Les Curses més rendibles