dimarts, 17 de febrer del 2009

No sóc capaç ni de baixar dels 50minuts?

Aquesta és la sensació actual que tinc, molt preocupant. Puc argumentar que l'adductor encara em molesta o que peso 80kilos i no hi ha manera de baixar, o fins i tot la sessió d'ahir d'spinning (per cert cadència alta per acabar fent 30km en 38min), però res de tot això ha de ser raó per no veurem capaç ni de fer una cursa de 10km en menys de 50min. Són marques molt llunyanes al meu potencial, i no entenc com puc estar tant baix de forma quan ja porto dues o tres setmanes rodant correctament. Jo hi veig dues possibles explicacions, la més o menys "optimista" és que tot i haver estat en el passat alguns periodes sense entrenar running, sempre havia mantingut certa activitat física (futbol, esquí, padel, bici, el què fos) que em mantenia en forma i em preparava pel començament de la temporada. En aquest sentit, doncs els dos o tres mesos de nula activitat han estat una novetat molt cruel pel meu cos i la recuperació serà lenta.
La pessimista és que tinc alguna carència, ja sigui alimentícia o física, i que no en trobo solució. Potser estic exagerant, és només el deliri provocat pel mono que he tingut al no fer esport, però no està de més fer una revisió mèdica per intentar detectar aquests dèficits si n'hi ha.
En fi, suposo que la primera és més coherent.
Malgrat tot segueixo entrenant i patint, avui mateix he fet 13km just per sota de 5.30 de mitjana, i el més fotut és que les pulsacions mitjes han estat de 159, i dissabte vam fer un rodatge molt bonic amb el Nico que he aconseguit passar al google earth però sóc incapaç de fer les icones més petites.


8 comentaris:

Nacho Garcia Benavente ha dit...

Pau no et desesperis!
En aquest esport que fem les sensacions son molt importants, i les teves no son bones, hi ha un punt d'inflexió on el teu cos començarà a demanar-te canya, a partir d'aquest punt progresaras més rapidament ja veuras!
Anims i força!

Anònim ha dit...

Ei estàs massa paranoic pau! El que passa és que t'has passat 4 mesos sense fer res i per això estàs en baixa forma. Només duus 3 setmanes entrenant!
Per cert deixa d'utilitzar els datos de l'spinning o passat a pros de ciclisme, perque si has fet 30km en 38 min o sigui a quasi 50km/h em trec el barret!!!
Pau (abandonador de reptes)

Pau ha dit...

Gràcies cracks. Els ànims són importants.
Nacho, tens raó, però m'estranya que no hagi arribat ja aquest punt. Jo crec que els culpables de la meva desesperació sou vosaltres rodant a 4min/km en una mitja ;-)
Pau, és un sensor únicament de cadència així que poc fidel a la realitat, és com si hagués fet els 30km amb la lleugera baixada ideal per a poder rodar a aquesta velocitat. Certament poc realista. He provat de posar-me el garmin però em deia que anava a 0km/h per molt ràpid que pedalés jiji.

Nic ha dit...

Ei tiu! Com tu dius, portes dues o tres setmanes. Ni tan sols hauries de mirar el rellotge fins el 2n o 3r mes!

Ara cal rodar mirant només les polsacions per no passar-se, i fer km, un munt! Jo porto 3 mesos i encara no miro el rendiment sobre la bici, només hores, polsacions, i sensacions. Tinc circuits per bici que sé en quin temps els faig segons la condició física, i fins a l'Abril no m'ho penso ni mirar, perque segurament ara em deprimiria :P

Ànims tiu! Tenim una temporada molt llarga pel davant, així que ja hi haurà temps d'apretar les dents i patir! Ara només gaudir dels km!

Pau ha dit...

Tens raó, i de moment el Garmin el deixaré al calaix, el problema és la frase "Ara només gaudir dels km!" i és que només gaudeixo puntualment, rodar a 5 és un suplici, i les sensacions no acostumen a ser bones. En fi, moltes gràcies.

Anònim ha dit...

Estic d'acord amb tots, ara et toca fer uns 3 mesos de càrrega de km en tot, així que oblidat dels temps. Jo a més no em preocuparia de córrer als entrenos a 5'km, ja que almenys jo tot i que competint en 10km o mitja em moc entre 4'i 4'15 als entrenos no acostumo a rodar mai més ràpid de
5'15 de mitja (exceptuant comptades vegades que fagi sèries).
Ara de fet per tu tenir un blog és una putada, ja que has d'explicar cada dia les teves sensacions, el millor seria no escriure cap sensació en un mes i ja vories com canviaria el post en 30 dies d'entrenos!
Pau II

Pau ha dit...

49.50, jiji això sí 165 pulsacions de mitja!!!!!
Ara sí que deixo el Garmin.
De totes maneres de nosaltres no hi ha ningú que no tingui en compte totes les variables: temps, kms, ritmes, pulsacions, que ens coneixem eh!!
Moltes gràcies una vegada més, demà tirada llarga amb la Bea, a veure si fem els 20km i Nico, que vagi bé als Monegros.

Nic ha dit...

Home, com Enginyer de Procés d'una fàbrica que sóc, no puc deixar de tenir en compte totes les variables: temperatures, pressions, cabals, consums de potència, obertura de vàlvules, rpm, parells de força, etc. És DEformació professional.

Veig el cos humà com una màquina, i vull escoltar tot el que em diu, igual que faig amb les màquines a la fàbrica. Jo em miro polsacions, temps, etc, etc perquè m'agrada, i no he fet una sessió sense el POLAR des de l'u de novembre (inici de la temporada), però sóc conscient que fins d'aquí uns mesos, no li penso demanar cap rendiment, i prima passar-ho bé i agafar bones sensacions.

Ja us explicaré q tal pels Monegros (igual enganxem algun festival de música electrònica i tot). Pau, igual diumenge podem fer quelcom, pq no sé si faré la Marató BTT d'Aguilar de Segarra. Parlem.

Les Curses més rendibles