dijous, 5 de febrer del 2009

Resum gener - Nic

Gener ha estat un mes força més canyero que desembre, i podriem dir que, en quant a hores disponibles per l'esport, ja les ocupo pràcticament totes. Per sort, m'ensurto força bé fent sesions prou llargues els dies feiners, així que no tinc una necessitat imperiosa de fer la típica tirada llarga del cap de setmana (tot i que algunes han caigut, com la tirada per la N-II amb l'Antoni i el meu cunyat Àlex amb la seva bici de carretera nova... fa una patxoca!).

Els volums de gener estan clarament dominats per la bici, ja que és lóbjectiu únic fins a finals d'abril. Han estat com segueix:

Natació: 6000 m // 3 hores
Bici: 695 km // 35:52 hores
Córrer: 20 km // 2:04 hores
Entrenament de muntanya: 6 h

L'acumulat total ençà l'inici de la temporada el dia 1 de novembre és:

Natació: 12000 m // 7 hores
Bici: 1645 km // 84:26 hores
Córrer: 46 km // 4:53 hores
Entrenament de muntanya: 15 h

Aquí us poso el calendari del programillu del Polar centrat en el mes de gener:



Tot allò que tingui ratlles diagonal és la planificació, la resta és l'executat. La última setmana es veu un exercici planificat i no executat, que era una tirada llarga en BTT pel Monegros. Al final no ens vam posar d'acord amb els altres coleguis (en Santi anava 1000 voltes per davant preparant la Cape Epic, en David no pot pillar festa a final de mes, i l'Antoni i jo hauriem anat, xò per anar dos...). Siguem realistes però, després de l'òstia en bici de dimecres 28, el meu genoll no estava per Monegros, més aviat estava per descansar, tal i com vaig fer.


En general el volum màxim de bici el faig anant i tornant en BTT (color verd clar) a/de la feina. Cada trajecte són 30km a realitzar entre 1:45h i 2h amb un desnivell acumulat de 650m, així que surten 60km al dia, i entre 3 i 4h entre 130 i 150 polsacions per minut.

A destacar la (punytera) setmana de guàrdia (del dissabte 17 al divendres 23) amb les mítiques tirades de bici de carretera (color gris) de "Rodet Guàrdia" mirant alguna sèrie (segurament Battlestar Galactica i Dexter, les que estic enganxat ara), i fent-la coincidir amb la setmana de descans (1 al mes). Les dues sortides corrents (color vermell) del mes han estat molt xul·les! Una en grupillu per les Aigües amb la Bea, la Irene, el Pinyol, el David, l'Ivan i en Pau, i l'altra de matinada en A Coruña, que hi vaig anar per feina i hi vaig fer un bon troç del passeig marṫim mentre sortia el sol (per cert, allà el sol no surt pel mar com a Barcelona, surt per l'interior... se'm va fer moooolt extrany!).

La resta d'entrenament són els de natació (en blau), que m'ENCANTA i m'he d'aguantar de no fer-ne més (per ara), i l'entrenament amb l'Equip de Muntanya de Can Caralleu (d'un color que no té nom per un tio), que ben bé es podria considerar una sessió de gimnàs.

Els volums en general fins ara i les zones d'esport cobertes han anat com es veu a la següent gràfica:




Es nota que al principi anava una mica més esbojarrat entrant més a la zona MAXim, però al poc temps ja m'ho prenia amb més filosofia, i abunda el color verd de MODerat. Ah, l'exercici de la 4a setmana a 180 PMM és el Test de Cooper realitzat amb l'Equip de Muntanya de Can Caralleu.

Nic

Les Curses més rendibles