dijous, 11 de març del 2010

Perquè tinc tants problemes musculars després de les competicions?

Alguna cosa faig malament per tenir més problemes que els demés en recuperar-me muscularment. Ja m’ha passat altres vegades, però un bon exemple ha estat aquesta setmana. Vaig acabar bé la marató, no dic que no em cansés, o que no tingués una mica de desgast muscular, però realment la sensació és d’haver pogut córrer molta estona més, no se’m van fer llargs els 42km i, ni tan sols el calçat nou (amb sobredosis de vaselina) va ser cap problema. Vaig anar molt fi. Però resulta que arriba diumenge a la tarda i ja començo a notar dolor al quàdriceps, dolor que es consolida el dilluns i que s’allarga fins el dimecres mentre sento que els meus amics, que en teoria anaven més al límit, ja estan perfectament recuperats.És cert que no vaig estirar més d’un parell de minuts, però jo no veia a la gent currar-s’ho gaire. Voldríeu compartir els vostres trucs? Creieu que el problema és previ a la competició, o no faig les coses bé els dies posteriors? Potser no tinc solució, la veritat és que tampoc em queixo, ja m’està bé acabar sempre en plenitud de condicions i que els problemes comencin l’endemà, pot ser genètic?

Els culpables que no estirés: la Bea i el Jordi m’estaven esperant a la zona VIP, gràcies. Quants anirem de curt l’any que ve en aquest mateix lloc?

12 comentaris:

Ivó ha dit...

t'explico el meu mètode, a mi com a mínim, em funciona. Estirar, pendre'm una aspirina (com analgèsic general), per la tarda una massatget (fet per la nòvia) a les cames amb oli essencial (el típic "bálsamo de tigre", és analgèssic amb efecte fred-calor) i un colacao abans de dormir (diuen que la llet ajuda a la regeneració muscular). Potser tot és psicològic, però m'he recuperat molt bé de diumenge (ahir vaig sortir a còrrer amb perfectes sensacions. Si et serveix alguna cosa...A10!

Miquel ha dit...

Jo crec que tu ets el normal i no em creuria gaire els teus amics. El desgast que suposa correr 42km sobre asfalt és considerable i es normal no recuperar-se amb 3 o 4 dies. Records i a veure si ens retrobem en alguna cursa.

Carlos ha dit...

Hola Pau,

Jo vaig arrivar a casa amb bastant de mal fins que vaig recordar que tenia el Compex (electroestimulador) mort de fàstic.

Vaig recordar que tenia un programa de recuperació i ho vaig provar... va ser la bomba, em va anar de conya i em van desapareixer gran part dels dolors de forma instantania.

I que consti que no soc comercial de Compex :-))) Com a mínim li he descobert una utilitat, perque perque surtin abdominals sens dubte no serveix !!!

Carlos

Pau ha dit...

Ja ho veus Bea, seguint els consells de l'Ivó i del Carlos (tenint en compte que no tinc Compex), et toca fer-me massatge després de les competicions.
Miquel, és cert que sempre ens hem d'agafar el que diuen els damés amb pinces, però a vegades ho veig amb els meus propis ulls. Què teniu en ment de fer?, jo estic valorant anar a la marató d'Empúries.
Gràcies als 3, algú més s'anima a dir-hi la seva?

David ha dit...

La veritat es que el meu cas és al revés del teu... muscularment estic bé i més aviat em fan mal les articulacions.
Crec que has de fer més estiraments sobretot al teu nivell on exigeixes molt al muscol.
A mi em va anar molt bé la sessió de fisio de la marató i vaig preguntar al fisioterapeuta què més podia fer. Em va comentar de posar gel a la zona adolorida durant uns minuts i després fer un bany calent amb sals... i menjar molt de plàtan! ("tant com vulguis" va dir)

Pau ha dit...

Gràcies David, la veritat és que també acostumo a aprofitar els massatges. En quant a que mengessis tants plàtans com volguéssis, estic segur que no sap amb qui estava parlant ;-)

piernas ha dit...

Buenas, aunque yo iba un poco pisando huevos, mi receta es parecida a la de Ivó. Primero cuando llegue a casa me puse todo lo que habia en el congelador en cada musculo de las piernas (aunque para mi, lo mejor sería del rollo soldado universal, que se metia en la bañera con hielo...), ibuprofenito para dentro, masaje y como nuevo.

Ferran ha dit...

Complicat amb els meus coneixements. Personalment vaig tenir un dilluns apretaet d'agulletes als quadríceps, solis i baixa esquena. I sense fer res, ni un estirament, ni un abdominal, ni una lleugera caminada des del diumenge m'he recuperat perfectament. Avui rodaré 10 quilòmetres...
Tal com vaig explicar en la meva crònica, si menjava la mitja hora següent a la tirada llarga i m'hidratava correctament a més d'estirar la recuperació era molt ràpida. Si que és veritat que m'he trobat molt cansat aquests dies post però tb he treballat moltíssim i a més tinc un any més :-)

Sergi Alexandri ha dit...

Pau, crec que és més acusat en tu els dolors musculars degut a que tu vas portar un ritme més lent del que deus portar normalment. O sigui, si rodes a 5’ o 5:15’ el qm. Anar 42 quilòmetres a 6’ doncs et deixa molt més tocat muscularment.

Jo quan acabar la marató, em vaig posar una crema anomenada MAD FORM doble potencia, que es compra per internet, i em va força bé.

També hi ha un altre efecte fred, però ja et dic jo que s’ha de ser molt valent. Al principi no notes res, però després ets capaç de fer-te una dutxa per treure’t aquesta crema del fred que tens a les cames. A casa, ho faig i canto i crido com un boig.

Així i tot, dilluns no pujava amb gaire estil les escales ...

Fins aviat,

Pau ha dit...

Piernas, Sergi, ja veig que el tema gel i/o cremetes va bé. la pròxima vegada "hauré de ser més professional".
Ferran, el tema aigua sí que no el vaig tenir gens en compte, ja et vaig llegir que vas "beure tot lo dia hasta que pixes claret", al no deshidratar-me ni hi vaig pensar i deu ser important.
Gràcies.

Anònim ha dit...

Una manera barata de tenir productes freds a mà.

Escollir els mocadors que ja no fan bona pinta per portar a sobre, mullar-los bé i posarlos al congelador en forma de rectangle, un a un, m'amotllen amb facilitat a les cames i s'allarga el temps d'utilitat de la roba.

Pau ha dit...

Gràcies, barat ho és, tot i que jo sóc més de kleenex, i no acabo de veure si aleshores funcionaria ;-) El que sí tinc és sempre al congelador un gel d'aquests, de fet quasi passa tant temps a la nevera com al meu adductor!

Les Curses més rendibles