dilluns, 4 de maig del 2009

Cap de setmana llarg i Tri de la Bea

Aprofitant el llarg calendari i una vegada més havent concentrat la natació i el running els primers dies de la setmana, afrontava els tres dies amb necessitat i ganes de bicicleta. Començava dijous fent una volteta anant pel Forat del vent i tornant per Molins, rodant tranquil en els trams plans (molt trànsit) però forçant en les pujades (primers 57km). El mal temps de divendres canviaven els plans i el dedicava a fer una sessió doble de running més natació (7+1.5) a bon ritme i el dissabte em vaig patejar literalment tot Collserola: Forat del vent, Cerdanyola, Sant Cugat, Rubi, Molins de Rei, Vallvidrera, Tibidabo, Barcelona (Rabassada avall, Rabassada amunt), Sant Cugat, i la Bea m'esperava a Valldoreix per acompanyar-me en la darrera pujada cap a Vallvidrera de nou. Per la tarda vam anar a la platja a provar el neoprè de la Bea, que per cert és una gran alternativa per només 18 euros. Jo vaig aprofitar per nedar una mica al mar, tot just sucar-me perquè realment estava freda.

El vídeo de la Bea sortint de l'aigua, m'haureu de perdonar la qualitat però era el primer que filmava amb el mòbil.

Arribem al diumenge, el dia de la Bea, tot i que no comença gaire bé. Just abans de sortir comprovo les cobertes i les rodes no estan prou inflades. Això té solució, però la llanta de davant està torçada, i roça amb els frens, ho intentem solucionar a casa però decidim anar cap al Prat per arreglar-ho allí. Mentre la Bea va a buscar el dorsal i ens trobem amb el Raül, el Carles i l'Albert, jo segueixo intentant arreglar el fre, però el problema és més greu, ja que suposo que degut al desgast dels cables o a falta d'oli, les pastilles no tenen retrossés, es queden enganxades. Veient que encara queda més d'una hora per la sortida decideixo anar a casa a buscar la Merida, però em trobo que la ruta de sortida serà el circuit de bici i no podré entrar, així que volta enrere i a oblidar-nos del problema. Separo bé les pastilles perquè rossin poc i li dic a la Bea que no toqui el fre de davant.
Tenim temps de sobre ja que esperaran a què acabin els federats per començar la de no federats, ho trobo molt bé per evitar problemes de ritmes massa diferents especialment a la bici, però estaria bé comunicar-ho de bon principi per a no arribar dues hores abans a la sortida. Entre els federats el Raül fa una triatló molt equilibrada amb tres bons parcial i l'Albert punxa en la natació però recupera bé en la bici i el running.

Finalment la Bea i el Carles es preparen per sortir i començo a notar que avui no serà el dia de la Bea, cosa que es corrobora només entrar a l'aigua i començar a alternar la braça amb el crol. La sort és que té una braça més que correcte i arriba finalment a la platja, però està marejada i no es troba bé (pirup, pirup a qué huelen las nubes?). Transició fulgurant, però en què tot queda ordenadet i ben doblegat, i sortida en bici. Una vegada més crec que pot rodar a millor ritme, i la prova és que quan surt en bici en grup ho fa, però també és cert que aquesta vegada sí té una bona carència i tira més que a Barcelona (tenint en compte el seu estat i el de la bici). la T2 és més ràpida, i en la part de running recupera algunes posicions per acabar amb aquestes xifres:
Posició total: 350
Temps total: 01:33:28
Posició natació: 332
Temps natació: 00:19:48
Posició bici: 336
Temps bici (+ dues transicions que sumen mínim 5 minuts): 00:47:59
Mitjana bici i trans: 25,01km/h (real calculo uns 30km/h)
Posició running: 336
Temps running: 00:25:41

És curiós la regularitat dels parcials (332, 336 i 336) i en canvi acaba en la posició 350, això entenc que s'explica per la transició lenta (res a dir, si estava marejada millor prendre-s'ho amb calma) i per no destacar molt en alguna de les disciplines, per mi la bici és la clau. Sigui com sigui el què fa és una passada, estic super content i orgullós, i com ella diu ja és Tri-tri (triple triatleta).
Tanquem la temporada amb:
- Dues mitges maratons (més Behobia al novembre)
- Millora de la marca als 10km de Bombers
- Una duatló
- Una triatló
Ole.
Totes les fotos:
Triatló Ciutat del Prat


PD: Estaria bé que guardessin maillots i samarretes talla S per les noies que corren, no són gaires i és una putada que a la Bea li hagi tocat la L.

7 comentaris:

Bea ha dit...

No va estar la meva millor TRI perquè no era el meu millor dia, però em va agradar fer-la, ja que la vaig trobar molt xula i molt ben organitzada. El meu PT ja ha comentat tots els aspectes tècnics, i estic d'acord amb tot. És el meu punt i final de temporada, i estic molt contenta. Seguiré entrenant, però suau. Tinc altres objectius no esportius. Com sempre, els compis, molt guai fer la TRI amb el Raül, l'Albert i el Carles (Xavi, vas faltar tu) i gràcies a les meves fans incondicionals, Lola i Sheila, que varen fer un trekking per venir-me a animar. I al meu PT, clar. Sense ell no ho hauria fet mai.

ivan ha dit...

m'he quedat impressionat amb les fotos de la bea en bici! espectacular!
moltes felicitats!

Bea ha dit...

Veieu perquè l'Ivan és un dels meus "prefes"?

Pau ha dit...

Són espectacular gràcies al fotògraf.
De fet el primer que vaig dir a la Bea quan va arribar super desanimada va ser "les fotos han quedat molt xules, i per a això ets triatleta no?" Crec que la vaig anirmar...
Per cert que m'ha arribat que la braça olímpica de la Bea ha estat més efectiva que la d'altres competidors...

raül ha dit...

La veritat és que va ser efectiva de debó, la braça de la Bea... I sinó que li preguntin a l'Albert, jeje...
Llàstima de no haver fet la 2a sortida, amb la Bea, per que el reportatge fotogràfic del Pau és espectacular, com sempre.
Espero poder compartir MAR+BICI+RUNNING algun dia amb tu, Pau, i no només fotos!!!

xavi ha dit...

Quanta floreta que detecto en els vostres comentaris... En lloc de Triatló del Prat, l'haurien de rebatejar com la Tri-love.
Bufff!!!! penso que no ha quedat massa políticament-correcte aquest comentari (per alló del "tri"). ;-)

Pau ha dit...

Xavi, quanta enveja!!! A la pròxima Tri ja et deixarem venir.
Raül, quan vulguis, jo em passo els dies fent alguna de les tres coses o les tres així que la companyia serà molt benvinguda.

Les Curses més rendibles